„Rad 6 sa stane novou vlajkovou loďou Zetoru a nastavuje nový smer vývoja i montáže našich budúcich produktov. Svojím výkonovým rozsahom od 131 do 171 koní nahradí Rad 6 existujúce modely Forterra a Crystal,“ uvádza Róbert Harman, výkonný riaditeľ Zetoru.
„Nový model vyniká robustnosťou a pokročilými technológiami. Je navrhnutý tak, aby spĺňal najnáročnejšie požiadavky moderných poľnohospodárov a stal sa ich spoľahlivým pomocníkom pri každodennej práci na poli aj v doprave,“ dodáva Harman.
Označením Rad 6 sa Zetor vracia k svojim koreňom, kedy traktory boli škatuľkované do číselných radov. „Chronologicky radené číselné série modelov spojené s výkonom motora zaistia prehľadný systém kategorizácie, ktorý farmárom uľahčí rozpoznanie najvhodnejšieho stroja pre ich potreby,“ uvádza firma.
Traktory Radu 6 budú vybavené štvorvalcovými motormi Deutz 4.1 s maximálnym výkonom 171 koní (pri 1 900 otáčok za minútu). Zdvihový objem dosahuje 4,1 litra, kvôli požiadavkám na čistotu emisií (norma Stage V) je motor osadený systémami SCR, DPF a externou recirkuláciou spalín, píše iDNES.cz.
Dieselové motory sú vybavené taktiež priamym vstrekovaním paliva (common-Rail), jedným turbodúchadlom a dvoma pamäťami otáčok. Prevodovka od renomovaného dodávateľa ZF umožňuje radenie pod zaťažením a k základným piatim stupňom vpred a trom vzad pridáva šesťstupňový násobič na pohyb vpred a trojstupňový násobič na cúvanie.
Celkom 81 prevodov
„So započítaním plazivých rýchlostí bude celkom k dispozícii 54 prevodových stupňov vpred a 27 vzad, pričom maximálna rýchlosť traktora dosiahne 40 kilometrov za hodinu. Radenie hlavných prevodových stupňov prebieha manuálne cez radiacu páku, zatiaľ čo násobič a reverzácia sú ovládané elektrohydraulicky. Robustnejšie konštrukcie prevodovky navyše umožnia zvýšiť zaťaženie zadnej nápravy na 8,5 tony a celková hmotnosť traktora bude 11,5 tony,“ uvádza Zetor.
Zostáva vám 69% na dočítanie.