História Dacie sa začína v roku 1966, keď komunistická vláda uzavrela dohodu s francúzskym automobilovým výrobcom Renault s cieľom založiť národnú automobilku. Nazvali ju Dacia podľa názvu, ktorý dali Rimania regiónu dnes známemu ako Rumunsko, a jej hlavný závod vznikol v mestečku Colibași (dnes Mioveni), neďaleko Pitești.
Pôvodným cieľom bolo poskytovať rumunským občanom cenovo dostupné automobily vlastnej výroby v časoch socialistického hospodárstva. Skutočný prelom však prišiel až v roku 1999, keď po 33 rokoch štátneho vlastníctva rumunská vláda predala Daciu francúzskej skupine Renault. Tento krok sa ukázal ako kľúčový pre budúci úspech značky, ktorá pod francúzskym vedením a s rumunskou výrobnou základňou našla svoju unikátnu pozíciu na trhu. A má ju dodnes.
Rumunská automobilka Dacia je totiž jednoducho fenomén, ktorý aj dnes rozbíja zaužívané predstavy o tom, čo všetko musí moderné auto mať a koľko zaň treba vo výsledku zaplatiť. Zatiaľ čo konkurencia bojuje o zákazníka čoraz drahšími a pokročilejšími technológiami, Dacia stavia na veľmi jednoduchej a fungujúcej filozofii, píše TopSpeed.sk.
Snaží sa zákazníkom ponúknuť presne to, čo aj reálne potrebujú – nič viac, nič menej. Ako je však možné, že nové SUV Bigster začína na cene, za ktorú by ste inde kúpili maximálne iba dobre vybavený hatchback? A pritom vyzerá skutočne dobre, disponuje skvelou praktickosťou a ani z pohľadu technológií príliš nezaostáva.
Zostáva vám 59% na dočítanie.