Crossover alebo stavbou karosérie skôr zvýšené kombi Dongfeng Shine GS rozširuje ponuku značky na európskom a teda aj slovenskom trhu. Pozoruhodné je, že čínska novinka mala nedávno premiéru na starom kontinente v rámci nitrianskeho autosalónu, ešte zaujímavejšia je však cena a štandardná výbava tohto automobilu.
Nebudeme sa tváriť, že ide o vozidlo, ktoré začalo zbiehať z výrobných pásov v čínskom Wu-chane pred týždňom. No model Dongfeng Shine GS na európsky, respektíve slovenský trh vstupuje ako absolútna novinka. Teda minimálne pre tunajších zákazníkov.
Crossover či respektíve zvýšené a oplastované kombi svojou dĺžkou mierne prekonáva dĺžku 4,6 metra, má šírku na úrovni 1,83 metra, výšku dosahuje 1,61 metra a rázvor náprav má 2 680 milimetrov, čo je len o zanedbateľných šesť milimetrov menej v porovnaní so Škodou Octavia štvrtej generácie.
Pod kapotou čínskej novinky, pochopiteľne vychádzajúcej zo sedanu Dongfeng Shine, nepracuje preplňovaná pohonná jednotka, ale naopak jednoduchší atmosférický štvorvalec s objemom 1,5 litra. Má pomerne skromných 117 koní, maximálny krútiaci moment dosahuje 150 Nm a spolupracuje so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Na druhej strane však ide o automobil s pohotovostnou hmotnosťou len na úrovni – na dnešnú dobu mimoriadne skromných – 1 389 kilogramov. Model Shine GS pochopiteľne ponúka plnohodnotný päťmiestny interiér, pričom posádka má k dispozícii batožinový priestor so základným objemom 474 litrov a so sklopením zadných sedadiel je možné ho zväčšiť na 1 109 litrov.
O tom, ako model jazdí, aká je jeho prevádzková efektivita, dynamika či praktická stránka, nám viac povie až detailný redakčný test. Zatiaľ vám môžeme prezradiť len jeho najvyššiu uvádzanú rýchlosť – 165 kilometrov za hodinu – a pozrieť sa taktiež môžeme na to, čo dostanete za základných 19 990 eur – teda v štandarde.
Pozrite si videorecenziu so sedanom Dongfeng Shine, z ktorého „kombík“ Shine GS vychádza:
Zatiaľ jediný dostupný stupeň výbavy má označenie E1 a v uvedenej čiastke máte napríklad zahrnuté 17-palcové hliníkové disky, panoramatické strešné okno či automatickú aktiváciu svetiel s dennými LED. Nechýba automatická klimatizácia, tempomat, dokonca vyhrievaný volant spolu s vyhrievaním predných sedadiel, ale tiež bezkľúčové odomykanie a štartovanie.
Poteší taktiež prítomnosť sedempalcového digitálneho prístrojového panelu a infotainmentu, ktorý sa ovláda prostredníctvom 13-palcovej dotykovej obrazovky. Jedinou dostupnou príplatkovou položkou je v tejto chvíli len metalický lak, za ktorý zaplatíte dodatočných 790 eur.
Súčasťou kúpy vozidla je tiež záruka na päť rokov (presnejšie povedané 2+3 roky) alebo stotisíc kilometrov a automobil by mal byť už v tejto chvíli dostupný v aktuálnej sieti 19 slovenských predajcov.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.
