Honda Prelude žila možno v našich končinách neprávom v tieni mimoriadne obľúbeného modelu Civic, avšak na domácom japonskom trhu či najmä v USA bol práve Prelude úspešným kupé z dielne známej automobilky. Prvá generácia prišla ešte v roku 1978, vyrábaná bola do roku 1982 v počte celkovo 313-tisíc kusov a až 80 percent produkcie putovalo na export mimo Japonska.
História Hondy Prelude je príbehom neustálej inovácie. Prvá generácia bola prvým vozidlom Honda, ktoré malo sériovo elektrický výsuvný strešný panel – prvok, ktorý sa napokon stal i ochrannou známkou. V 80. rokoch minulého storočia napríklad predstavila i systém aktívneho riadenia všetkých štyroch kolies (4WS), teda technológiu, ktorá bola v tom čase absolútnou raritou a predbiehala svoju dobu o celé roky.
Tretia generácia Hondy Prelude, uvedená v roku 1987, ponúkla zase mechanický zadný systém riadenia kolies, ktorý dokázal otáčať zadnými kolesami opačným smerom pri nízkych rýchlostiach a rovnakým smerom pri vyšších rýchlostiach. Štvrtá generácia (vyrábaná v rokoch 1991 až 1996) potom priniesla ďalšiu revolúciu: debut ikonického systému VTEC s dvojitým vačkovým hriadeľom v USA, ktorý z 2,2-litrového benzínového štvorvalca vytlačil až takmer dve stovky koní.
Pre generáciu vodičov, ktorí vyrastali v 90. rokoch, bol Prelude jasným synonymom pre „dostupný športiak“ – auto, ktoré ponúkalo vyšší výkon bez extrémnej ceny, hoci o vyslovene športovom automobile sa určite nedá písať. V roku 2001 sa značka rozhodla toto šoférske kupé z ponuky úplne vyškrtnúť a nástupcu sa nedočkalo. Až doposiaľ, keď prichádza nová generácia Hondy Prelude, a to postupne aj do Európy či dokonca priamo na slovenský trh. Kedy a za koľko ju dostanete?
Zostáva vám 80% na dočítanie.
