Segment klasických hatchbackov, ktorý desaťročia formoval automobilový dizajn a inžinierstvo, v súčasnosti čelí existenčným otázkam. V tejto atmosfére neistoty však kórejská automobilka Kia prekvapila trh jasným signálom: kompaktné vozidlá majú stále svoje opodstatnenie, ak dokážu priniesť niečo viac.
A presne toto je prípad aj úplne nového modelu K4, ktorý oficiálne prichádza na slovenský trh s cieľom nahradiť dlhoročný predajný bestseller – model Ceed, ktorý sa v Žiline vyrábal od roku 2006. Nejde však len o jednoduchú výmenu mena, ale o kompletnú redefiníciu toho, čo by malo kompaktné vozidlo v dnešnej dobe zákazníkom ponúkať.
Novinka stojí na platforme Nira, ktorá bola navrhnutá s ohľadom na modernú elektrifikáciu, no zároveň umožňuje aj využitie klasických spaľovacích motorov. Tento prístup dáva automobilke flexibilitu ponúknuť zákazníkom široké portfólio pohonných jednotiek – od úsporného trojvalca, cez výkonnejšie štvorvalce, až po mild-hybridné či neskôr full-hybridné riešenia.
Model K4 taktiež prichádza s výrazne odvážnejším vzhľadom, bohatšou technologickou výbavou a – čo je asi najdôležitejšie – s rozmermi, ktoré reálne prekračujú hranice svojej triedy. Kia otvorene priznáva, že vozidlo má ambíciu „zmazať hranice medzi segmentom C a D“, teda medzi nižšou strednou a strednou triedou.
A nie sú to len marketingové frázy. S dĺžkou 4 440 milimetrov, šírkou 1 850 milimetrov a rázvorom náprav 2 720 milimetrov skutočne patrí kórejská novinka medzi tie najväčšie vozidlá v kompaktnej triede. Konkurentov ako Volkswagen Golf, Toyota Corolla či Mazda 3 výrazne prevyšuje v priestorovej ponuke. Miesto na nohy zadných pasažierov dosahuje úctyhodných 964 milimetrov a objem batožinového priestoru 438 litrov radí Kiu K4 medzi najlepšie modely v triede.
Zostáva vám 77% na dočítanie.
