Ešte pred 10 rokmi by predstava, že Toyota postaví priamu konkurenciu pre Mercedes-AMG GT alebo Porsche 911 GT3 RS, znela ako nevydarený vtip z podnikového večierka. Značka bola celosvetovým synonymom hybridnej efektivity, bezpečnosti a konzervatívneho dizajnu, ale tiež príkladnej spoľahlivosti. Za pôsobenia bývalého šéfa a vášnivého pretekára Akio Toyodu (dnes predseda správnej rady), známeho pod pseudonymom „Morizo“, prišla aj nekompromisná mantra: „No more boring cars“ (už žiadne nudné autá).
Na poste CEO ho síce nahradil Koji Sato, no svet sledoval postupnú výraznú transformáciu značky. Prišiel GR Yaris, ktorý prepísal zákony fyziky v triede hot-hatchov, a GR Supra, ktorá vrátila legendárne meno späť na mapu. No kritici stále namietali – Supra bola v srdci BMW a Yaris bol iba malý ostrý hatchback.
Fanúšikovia, vychovaní na legendách ako 2000GT či Supra Mk4, čakali na niečo ešte razantnejšie, čo bude tiež stopercentne japonské, technicky nekompromisné a postavené na absolútnom vrchole pyramídy. Niečo, čo nebude zdieľať platformu s nikým a vystrelí meno Toyota do výšin. A presne to sa teraz stalo.
Automobilka svetu oficiálne odhalila predprodukčnú verziu modelu GR GT a jej okruhového súrodenca GR GT3 (po boku konceptu Lexus LFA s e-pohonom). Toto nie je marketingové cvičenie ani uletený koncept, ktorý skončí v múzeu alebo na dizajnových prezentáciách. Je to homologizačný špeciál v tom najčistejšom, takmer vyhynutom zmysle slova. Toyota obrátila tradičný postup vývoja naruby a priniesla toto.
Zostáva vám 77% na dočítanie.
