Hoci predajné štatistiky v posledných rokoch nekompromisne valcujú vozidlá typu SUV a crossover, klasický C-segment, teda nižšia stredná trieda, zostáva pre európske automobilky „svätým grálom“. Je to kategória, ktorá neodpúšťa chyby a zákazník tu žiada všetko: priestor pre rodinu, reprezentatívny vzhľad pre firmu, rozumnú spotrebu a cenu, ktorá nezruinuje rozpočet.
Práve sem spadajú ikony ako Volkswagen Golf, Ford Focus (vo výrobe skončil) alebo napríklad Škoda Octavia. A čestné miesto tu má aj Opel, prakticky už od čias modelu Kadett. Súčasná, šiesta generácia Astry (označovaná ako Astra L) znamenala pri svojom príchode malú revolúciu. Po rokoch pod krídlami General Motors sa Opel, už ako súčasť koncernu Stellantis, nadýchol k novému životu.
Astra L priniesla na cesty odvážny dizajnový jazyk „Bold & Pure“, digitálny kokpit Pure Panel a podvozkovú platformu EMP2, ktorá umožnila značke zástavbu plug-in hybridných aj plne elektrických pohonov do útrob vozidla. Bola to naozaj radikálna zmena oproti konzervatívnemu predchodcovi a trh na ňu zareagoval pozitívne. Auto pôsobilo nemecky kvalitne, no zároveň francúzsky šarmantne.
Vývoj v automobilovom priemysle je však neúprosný. To, čo stačilo v roku 2021, je už v roku 2025 len „dobrým štandardom“. A keďže konkurencia nespí, technológie napredujú míľovými krokmi a tlak na udržateľnosť či digitalizáciu rastie, Opel pristúpil pri Astre k modernizácii, ktorá ju posúva o niečo vyššie. Cieľom nebolo len udržať krok, ale v určitých disciplínach konkurenciu predbehnúť. Ako sa to Rüsselsheimu podarilo?
Zostáva vám 73% na dočítanie.
