Po pocite bezpečia a "nadhľadu" nad situáciou v premávke túžia aj Slováci čoraz viac, čomu zodpovedá aj rastúca ponuka jazdených vozidiel z tohto segmentu.
Zaujímavé však je, že v porovnaní so susedným Českom či Poľskom, na Slovensku sú inzerované luxusnejšie a drahšie terénne vozidlá. Celkovo si mohli Slováci minulý mesiac vyberať z väčšieho poštu inzerovaných vozidiel, ako vo februári.
Tieto skutočnosti vyplývajú z pravidelnej analýzy siete autocentier AAA Auto, ktorá trh s ojazdenými automobilmi kontinuálne monitoruje a vyhodnocuje.
Celkovo kraľuje Octavia
Keď sa pozrieme na celkovú ponuku inzerovaných vozidiel, najčastejšie ponúkanou "jazdenkou" bol v marci dlhodobí líder na slovenskom trhu - Škoda Octavia. Za ňou stojí na druhom mieste Volkswagen Passat a ďalej Škoda Fabia.
Najviac jazdených áut pritom ponúkali predávajúci v Nitrianskom kraji (7 825 kusov) a najmenej v Trnavskom kraji (4 430 kusov). Kto v marci ovládol ponuku jazdených áut sa dozviete v galérii nižšie.
Predaje a ponuka jazdených automobilov v stredoeurópskom regióne potvrdzujú, že čoraz viac "v kurze" sú najmä vozidlá SUV.
Ako sme už spomínali, oproti susedným krajinám ako Česko či Poľsko, ponúkajú Slováci v rámci tejto kategórie stále luxusnejšie a teda aj drahšie vozidlá. V Česku bol najinzerovanejším modelom Škoda Yeti, pričom v Poľsku to bol pre zmenu Nissan Qashqai.
Najširšia ponuka v marci
Oproti februáru vzrástol počet inzerovaných áut na Slovensku minulý mesiac o takmer šesťtisíc vozidiel. V ponuke sa však stále držia dieselové automobily, ktorých je viac, ako tých benzínových - v marci zhruba dvojnásobne viac.
„Na Slovensku však v poslednom období registrujeme zvýšený záujem ľudí aj o zánovné benzínové autá, čo nám potvrdzujú aj predajné štatistiky spoločnosti Mototechna. Vo všeobecnosti sa zachovalé autá na benzínový pohon medzi Slovákmi tešia čoraz väčšej obľube. Ide predovšetkým o vozidlá so slovenským pôvodom, ktorým ľudia dôverujú viac, ako tým z dovozu,“ komentuje situáciu na trhu generálna riaditeľka siete autocentier AAA Auto Karolína Topolová.
Najčastejší nájazd bol z marcových inzercií necelých 174-tisíc kilometrov a vek vozidla dosiahol 9,6 roka. Cena pritom najčastejšie siahala pod úroveň 5 500 eur.