Podobne ako minulý i tento rok do výraznej miery poznačila pretrvávajúca pandémia nového koronavírusu. Vzhľadom na mnohé prísne opatrenia zo strany vlády nielen na Slovensku, ale taktiež v okolitých krajinách EÚ sa predaje nových áut znížili.
Ako informuje analytická spoločnosť JATO Dynamics, od začiatku roka sa európsky trh s novými automobilmi dobre zotavil, pokračujúci vplyv pandémie však aj naďalej ovplyvňuje dynamiku predaja.
Takmer 1,27 milióna kusov osobných áut zaregistrovaných v júni teda stále zaostáva za 1,47 miliónmi kusov registrovanými v roku 2019 a 1,6 miliónmi kusov, ktoré boli registrované v roku 2018.
„Podmienky ešte nie sú ideálne a majú ďaleko od celkového uzdravenia. V strednodobom horizonte nie je jasné, či trh dosiahne úroveň pred ochorením COVID alebo nie,“ hovorí Felipe Munoz, globálny analytik spoločnosti JATO Dynamics.
Objem predajov na európskom trhu za prvý polrok 2021 dosiahol 6,41 milióna kusov, čo je medziročný nárast o 27 percent voči roku 2020, kedy vo svete prepukla pandémia a zároveň o 23 percent nižší ako v prvom štvrťroku 2019.
Teda ešte pred samotným prepuknutím ochorenia COVID-19. Stále viac sa darí nízkoemisným plug-in hybridným alebo čisto elektrickým autám, ktoré zaznamenali nový rekordný celkový trhový podiel na úrovni 18,5 percent - nárast z 8,2 percenta v júni 2020.
V galérii si pozrite kompletný zoznam najpredávanejších nových osobných áut v júni 2021 a porovnanie predajov voči minulému a predminulému roku. Nižšie pripájame aj špecifickú elektro-hybridnú tabuľku, kde si môžete pozrieť vývoj predajnosti jednotlivých najobľúbnejších plug-in hybridov (PHEV) a plne batériových elektromobilov (BEV) v porovnaní s júnom 2020.