Ako sme nedávno informovali, v roku 2022 bolo v Slovenskej republike celkovo zaregistrovaných 78 841 nových osobných vozidiel. Na druhej strane, ročne sa u nás predá celkovo približne 350-tisíc ojazdených osobných automobilov, ktoré predstavujú pre veľkú časť motoristov ideálnejšiu voľbu z pohľadu kúpy.
Dovezené jazdené osobné vozidlá, ktorých sa za minulý rok podľa štatistík MV SR na Slovensko priviezlo spolu až 61 016, tak predstavovali približne 17,5 percenta uvádzaného objemu. Pred kúpou nielen nového vozidla, ale ešte viac jazdeného kúsku, si treba preveriť približné náklady na pravidelnú údržbu auta. Hoci jazdená prémiovka môže byť lákavou ponukou, môže sa to vypomstiť na mimoriadne drahom servisovaní. A to nielen v momente, kedy nastane technický problém.
Práve na finančnú náročnosť prevádzky luxusných vozidiel sa pozrela v čerstvej štúdii spoločnosť CarEdge, z ktorej dát vzišiel pomerne zaujímavý rebríček automobilov, ktoré môžu „nepripraveného“ majiteľa počas niekoľkých rokov nemilo zaskočiť. Okrem toho sa odborníci pozreli aj na priemerné percentuálne riziko vzniku vážnejšieho problému, ktorý môže taktiež vlastníkom urobiť nemalý škrt cez rozpočet.
Zoznam, ktorý nájdete v hlavnom videu vyššie, bol zoradený na základe priemerných celkových 10-ročných nákladov na údržbu každého z hodnotených vozidiel a pridali sme k nim aj spomínanú percentuálnu pravdepodobnosť potreby väčšej opravy. I keď sa štúdia zameriavala na americký trh a nie všetky modely sú oficiálne dostupné na Slovensku, dáva štúdia celkom peknú predstavu o tom, koľko môže majiteľ luxusného či prémiovejšieho vozidla zaplatiť na údržbe. A tú netreba podceňovať. Veď ako sa hovorí: „Kto chce opičku, musí mať na banány.“