StoryEditor

Odvrátená stránka dnešného trendu: veľké kolesá na aute sa vám nemusia vyplatiť

21.09.2023, 11:59
  • Autá v prakticky každej novej generácii rastú a toto navyšovanie parametrov sa odráža aj na voľbe kolies priamo od výrobcov.
  • Dnes už je bežné využívanie aj 20 a viac palcových diskov, ktoré boli v minulosti dominantou len urastených SUV a aj to nie príliš často.
  • Voľba veľkosti kolies by teda mala odrážať vaše preferencie a zameranie auta, no hnať sa za čo najväčšími veľkosťami sa nevypláca. Aké sú ich výhody a nevýhody?

Podsvietené masky chladičov, ambientné osvetlenie v interiéri, najrôznejšie displeje, masážne sedadlá s bohatým výberom typov „masáží“, využívanie karbónových dielov, ekologických a recyklovaných materiálov či rozširujúce sa implementovanie elektrickej pohonnej sústavy. Automobily prešli za posledné roky obrovský kus cesty pokiaľ ide o využívanú techniku, vychytávky v obsiahnutej výbave či dizajnové nápady ako také.

Niekto môže namietať a atraktívnejšie mu prídu práve staršie kúsky, ďalší sa však na moderné vozidlá pozerajú s úžasom a oceňujú schopnosti dizajnérov značiek. A hoci niektoré prvky si nepochybne zaslúžia potlesk, iné môžu byť dvojsečnou zbraňou. Najmä teda pre koncového užívateľa, ktorý bude vozidlo pravidelne využívať.

image

Neznalosť či ignorácia? Spoznajte v kvíze dopravné značky, ktoré musíte ovládať

Celkový vzhľad či dojem z vozidla do výraznej miery ovplyvňujú aj obuté kolesá, pričom podľa dnešného trendu zrejme platí, že čím väčšie, tým s najväčšou pravdepodobnosťou bude stúpať aj atraktívnosť samotného auta. Niekde sú voľbou pre podporu jazdných vlastností auta, inde vyslovene iba šperkom obohacujúcim dizajnové vypracovanie exteriéru.

Výrobcovia sa v súčasnosti s trochou nadsádzky predbiehajú, kto na auto dostane ráfiky s väčším priemerom. Ničím zvláštnym už pri niektorých modeloch nie sú ani kolesá s veľkosťou 22 či 23 palcov a to nemusí ísť ani výhradne o vozidlá populárneho segmentu športovo-úžitkových vozidiel. V niečom teda takéto „obohatenie“ auta o väčšie disky dokáže pomôcť, v iných disciplínach potom skôr uškodí. Poďme sa na problematiku pozrieť o niečo bližšie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-09-12 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Zmeny, ktoré potešia motoristov. Prenos diaľničnej známky i viac času na jej opravu 02 - Modified: 2023-09-08 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Letné hrozby, ktoré vedia výrazne poškodiť auto. Poradíme, ako minimalizovať škody 03 - Modified: 2023-09-08 12:11:04 - Feat.: 1 - Title: Neznalosť či ignorácia? Spoznajte v kvíze dopravné značky, ktoré musíte ovládať 04 - Modified: 2023-09-05 09:51:54 - Feat.: 1 - Title: Vyznáte sa v technike dnešných áut? Tieto skratky by mali motoristi dokonale poznať 05 - Modified: 2023-08-21 14:33:20 - Feat.: 1 - Title: Zvládli by ste nový test v autoškole? Tieto „zákerné“ otázky vás môžu poriadne potrápiť 06 - Modified: 2023-08-19 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Kontroverzné SUV, ktoré vlastne nedáva zmysel. Aj napriek tomu ho budete chcieť
01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 03 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 04 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 05 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. november 2024 12:40