Zatiaľ čo ešte v roku 2013 sa globálne predalo celkovo iba 206-tisíc elektromobilov či plug-in hybridov, v roku 2018 stúpol podiel týchto vozidiel na viac ako dva milióny a vlani sa už dokonca predaje dostali na viac ako 10,5 milióna plne elektrických (BEV) alebo plug-in hybridných áut (PHEV) s napájaním z externej siete.
Štatistiky európskeho združenia ACEA teda dokazujú, že motoristi postupne prichádzajú na chuť elektrifikovaným vozidlám, za čo môže ich početnejšie zastúpenie v ponukách automobiliek a v niektorých krajinách i pomoc štátu v podobe dotácií alebo zvýhodnení.
EÚ však vytúžené ciele nenapĺňa podľa predstáv, hoci stále zastáva názor, že budúcnosť mobility je práve v batériových e-autách, čo sa má spečatiť v roku 2035 vyškrtnutím iných než bezemisných automobilov z portfólia európskych predajcov. Inými slovami – modely so spaľovacími motormi už u nás po uvedenom roku nekúpite a niektorí výrobcovia dokonca plánujú tento zlom ešte skôr.
Aj napriek všemožnému tlaku Bruselu a mimoriadnemu napredovaniu značiek vo vývoji sa za prvých osem mesiacov tohto roka v EÚ predalo takmer milión kusov čisto elektrických áut. V porovnaní napríklad s Čínou je na tom Európa naozaj pozadu, pričom rozdiel nemá tendenciu zmenšovania sa. Skôr naopak.
Zatiaľ sa výraznejšie nepresadili v predajných tabuľkách ani čínski zástupcovia, ktorí majú „za cieľ“ kradnúť klientov zavedených európskych značkám. Ako je na tom TOP 10 automobiliek s predajom plne elektrických áut v Európe za prvých osem mesiacov 2023? Odpoveď nájdete v dátach spoločnosti DataForce, spolu s medziročným porovnaním a počtom predaných kusov od januára do augusta tohto roka v stručnom hlavnom videu vyššie.