Plne hybridné vozidlá predstavujú akýsi medzistupienok pre tých, ktorí nedajú dopustiť na klasické spaľovacie agregáty, no zároveň ich láka aj vidina šetrenia paliva a nemajú odvahu alebo schopnosti naplno využívať elektrický pohon s nutnosťou nabíjania z externého zdroja.
Hybridy sú tak ideálnym riešením pre obyvateľov v panelákoch, na sídliskách alebo v oblastiach, kde ešte nie je výraznejšie rozvinutá nabíjacia infraštruktúra a teda elektromobil či plug-in hybrid by nemali ako v mieste bydliska nabíjať. No a vybitý plug-in hybrid v podstate stráca benefity, pre ktoré si ho motoristi vyberajú. O elektromobile ani nehovoríme, s tým sa bez nabíjania ani nepohnete.
Toto je rebríček TOP 10 hybridných vozidiel s najnižšou reálnou spotrebou paliva, podľa britského What Car?:
Dlhé roky bola v tejto oblasti etalónom Toyota a Lexus, ktorá hybridnej technike verila ešte naozaj dávno predtým, ako bola „populárna“ a začali ju z veľkej časti kvôli donúteniu zo strany EÚ využívať aj prakticky všetky ďalšie automobilky v Európe i mimo nej. S rozrastajúcou sa ponukou však dokážu skvelé benefity tohto pohonu ponúkať aj iní výrobcovia, takže konkurenčný boj sa stupňuje. Pri rozhodovaní môže vyhrať teda faktor, ktorým je spotreba paliva – veď práve kvôli úspore si hybridy väčšina kupuje.
U hybridných automobilov je prítomný elektrický motor, ktorý pracuje spolu s tradičným spaľovacím motorom, aby pomohol znížiť vaše účty za palivo. Oceníte to najmä vtedy, ak jazdíte po mestských cestách a na krátke vzdialenosti. Hoci väčšina modelov používa podobnú technológiu, rozdiel medzi najlepšími a najhoršími môže byť obrovský.
Dokazuje to aj nový prieskum britského časopisu What Car?, ktorý sa zameral na reálnu spotrebu paliva u hybridov. Oficiálne čísla v Európe využívanej metodiky merania spotreby WLTP totiž nie vždy presne odzrkadľujú to, čo môže auto dosiahnuť aj v skutočnom svete. Testy z Británie sú založené na skutočnej trase – simuluje jazdu v meste, na vidieku a na diaľnici – a po zvážení každého auta i kontrole tlaku v pneumatikách namontovali odborníci výfukovú prípojku na presné meranie emisií.
Klimatizáciu nastavili v každom testovacom aute na 21 stupňov Celzia alebo na stredný bod, ak išlo o manuálnu klimatizáciu, s rýchlosťou ventilátora na najnižšej úrovni. Vypli aj predné svetlá auta, ako aj akúkoľvek inú elektrickú výbavu – napríklad vyhrievanie sedadiel alebo stereo – takže to neprekážalo testom. Počas jazdy každú sekundu odoberali vzorky emisií z výfuku auta a priemer týchto výsledkov sa použil na výpočet celkového hodnotenia spotreby. Výsledky si môžete pozrieť v galérii.