Zimné obdobie sa blíži a spolu s ním sa chystajú na vodičov aj potencionálne problémy. Kto podcení prípravu alebo starostlivosť o svoje auto, môže zostať pri ranných štartoch sklamaný. Zvýšenú pozornosť treba okrem iného venovať aj tomu, či majú motoristi v nádrži to správne sezónne palivo. Pri zmene ročných období ide o zdanlivo banalitu, no pritom kľúčovú vec.
Pokiaľ totiž vaše vozidlo jazdí len sporadicky a tankujete doň len občas – ako napríklad sviatoční vodiči alebo majitelia plug-in hybridov – môže zostať v nádrži palivo, ktoré nie je určené pre aktuálne ročné obdobie a jeho typické poveternostné podmienky. A vtedy nastáva problém, ktorý vás môže odrezať od používania vozidla, respektíve vôbec jeho naštartovania.
Hoci v chladných mesiacoch viac trpia naftové agregáty a nafta, aj majitelia benzínových vozidiel by mali byť v pozore a venovať sa tomu, aké palivo majú v nádrži svojho automobilu. Prečo je nežiaduce jazdiť v zime na „letné“ palivo a naopak? Ako zamedziť v tuhých mrazoch zamrznutiu paliva a ako mať čo najväčšiu istotu, že po príchode k autu ráno bez vážnejších problémov aj naštartujete a odídete?
Zmena paliva je automatická
Keď sa pred rokmi začali objavovať informácie o tom, že existuje zimné zloženie palív a je pre vozidlá extrémne dôležité, našli sa mnohé skeptické názory, či je to naozaj potrebné a do akej miery s tým vlastne motoristi môžu na čerpacích staniciach na Slovensku počítať. Veď predsa u nás také zimy nie sú, aby sme potrebovali špeciálne zloženie. Realita je ale trochu odlišná.
Jedným z najčastejších dôvodov, prečo majú naftové vozidlá v zime problém naštartovať, je celkovo zlá údržba auta a jeho techniky. Ide o iba sporadicky menený a nevyčistený palivový filter, rovnako ako podceňovaný zlý stav autobatérie. Samotné palivo teda nebýva často hlavným zdrojom problémov, skôr ide o ten posledný „klinček do rakvy“. Nepriateľom sú vtedy parafíny.
Zostáva vám 77% na dočítanie.