Na mnohých miestach Slovenska sa už musíme postupne zvykať na skôr mrazivé či sychravé počasie, nie na bohatú nádielku snehu, ako tomu bolo ešte niekoľko rokov späť. Pre motoristov to znamená pokojne aj každodenné otravné oškrabávanie námrazy z okien, ktorej tvorbu podporuje celková vlhkosť i padajúca hmla najmä v skorších ranných a neskorých večerných hodinách.
V prípade zamrznutých okien v rámci exteriéru vozidla dokáže byť efektívnym pomocníkom tekutý rozmrazovač – špeciálna tekutina s vysokým podielom alkoholu, ktorá už za pár sekúnd po nanesení (napríklad na čelné okno) vzniknutú námrazu odstráni a motoristi tak nemusia niekoľko minút „bojovať“ so škrabkou v ruke. Často je totiž vrstva námrazy tak tenká, že ju bežná škrabka na okná nedokáže poľahky odstrániť.
Samozrejme, vyhraté majú tí majitelia áut, ktorých výbava vozidla obsahuje i vyhrievanie čelného okna (rovnako ako vyhrievanie spätných zrkadiel), ktoré je v mnohých prípadoch dodávané automobilkami až ako voliteľný prvok za príplatok alebo v rámci dodatočného balíka viacerých funkcií/systémov za niekoľko stoviek i tisíc eur navyše. Riešením zamrznutého okna môže byť aj naštartovanie a „komfortné“ sedenie v zamrznutom aute až do momentu, kedy sa klasickým ofukom čelného skla námraza neodstráni alebo nezmäkne a za asistencie stieračov nezotrie z okna.
Stáť však s naštartovaným studeným motorom nie je vhodné pre vaše okolie a ani pre vás, keďže motor pracuje v nevyhovujúcich podmienkach (najrýchlejšie sa zahrieva miernou záťažou pri jazde) a aj spotreba paliva je podstatne vyššia. Riešením je napríklad aj nezávislé vykurovanie, prípadne kúpa elektromobilu, ktorý dokáže vyhriať kabínu/auto na konkrétnu hodinu. Čo však v prípade, že vlastníte starší kúsok bez takýchto vychytávok a zamrzlo vám okno nielen zvonka, ale aj zvnútra?
Zostáva vám 62% na dočítanie.