Niektorí výrobcovia už neponúkajú nič iné, ďalší využívajú „zastaralý manuál“ iba v základných výbavách alebo svojich prísne športových kúskoch. Aj keď v minulosti prevládali vo vozidlách práve manuálne prevodovky a obľubu si nachádzali vďaka cenovej dostupnosti i jednoduchšej údržbe/servisovaniu, dnes už začínajú patriť na okraj záujmu tak v ponukách automobiliek, ako aj v očiach mnohých zákazníkov.
S rozširovaním využívania elektrifikovaných pohonov sa potom zároveň k využívaniu automatickej prevodovky (alebo bezstupňovej prevodovky a iných variantov) pristupovať musí a iná kombinácia ani vlastne veľmi nepripadá do úvahy. Automatické prevodovky vynikajú jednoduchosťou obsluhy, komfortom pri jazde a u výkonnejších vozidiel aj miernym zlepšením parametrov v oblasti zrýchlenia.
Každá minca má však dve strany a aj u automatických prevodoviek sa nájde odvrátená stránka. Môže ísť o náročnejší a drahší servis v prípade poruchy, ale taktiež drahšiu pravidlnú údržbu a v nejednom prípade môže byť aj samotná kúpna cena vyššia v porovnaní s manálnou prevodovkou u nového alebo i jazdeného auta (ak je v totožnej motorizácii k dispozícii). Súvis to má často s tým, že automatická prevodovka sa v starších modeloch dodávala za príplatok alebo bola priamo viazaná aj na vyššie stupne výbav.
Každopádne, ak sedí za volantom auta s automatickou prevodovkou rozumný vodič a bude dodržiavať niekoľko jednoduchých pravidiel či nezanedbávať bežné servisné úkony, komfort i benefity „automatu“ si môže užívať veľmi dlho a bez obáv z prekvapivých i finančne náročných opráv. Ako to dosiahnuť a čomu sa pri automatickej prevodovke vyhnúť?
Zostáva vám 76% na dočítanie.