Aj napriek meniacim sa preferenciám mnohých motoristov pri výbere úplne nového auta a tiež vyškrtávaniu naftových áut z ponúk, na trhu s jazdenkami majú diesle ešte stále svoje čestné miesto a tešia sa popularite. Najmä u tých vodičov, ktorí najazdia veľké množstvo kilometrov a úsporu ekonomickejšej jazdy vedia podporiť.
Záujmu však logicky sekunduje tiež snaha predajcov na sekundárnom trhu oklamať záujemcov, prihodiť si k reálnej hodnote poriadnu čiastku navyše a preto zatraktívniť model stočením kilometrov (umelo teda zvýšiť hodnotu auta). Veď ešte stále koluje fáma, že najlepšie je vozidlo do magických 200-tisíc najazdených kilometrov.
Ako však odhaliť stočený diesel? Stačí sa zamyslieť, akí ľudia alebo firmy kupujú nové naftové autá a koľko s nimi môžu ročne najazdiť, píše TopSpeed.sk. Zároveň vysvetlíme, prečo je niekedy výhodnejšie kúpiť auto, ktoré má najazdené aj o stotisíc kilometrov viac a prečo ani dieselové autá s reálne nízkym nájazdom nemusia byť výhra.
Do 150-tisíc kilometrov? Vyberajte maximálne päťročné auto
Väčšina súdnych ľudí si kupuje nové naftové autá preto, lebo jazdia dlhé cesty a to predovšetkým po diaľniciach. Aby sa im počiatočná investícia do naftovej motorizácie skutočne oplatila, mali by najazdiť aspoň 30-tisíc kilometrov ročne. Ak stav odometra nie je úmerný roku výroby, tak sa s autom buď jazdilo nepravidelne, na krátke vzdialenosti, alebo môže byť stočené.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
