Spomedzi všetkých automobiliek sa Toyota venuje hybridom absolútne a bezkonkurenčne najdlhšie a najrozsiahlejšie. V minulom desaťročí Japonci pravidelne a intenzívne komunikovali, že hybrid má zmysel jedine vo forme, ako ho robí práve Toyota a Lexus.
Odpadá nutnosť nabíjania, majiteľ má veľkú dávku voľnosti a v zásade iba čerpá benefity elektrifikovaného pohonu. Nabíjacie plug-in hybridy (PHEV) odmietali a zosmiešňovali.
Neúprosná a neoblomná mašinéria bruselských úradníkov na adresu Európy a automobiliek tu pôsobiacich, či veľmi zle nastavené spôsoby vyhodnocovania emisií áut napokon donútili aj najväčšiu značku sveta prehodnotiť postoj k európskemu automobilovému trhu.
Zmenilo sa v Toyote niečo? Dá sa povedať, že skôr nie. Plug-in hybridy, teda z externej siete dobíjacie hybridné vozidlá, výrobca aj naďalej interne odmieta, no dáva nám to, čo si legislatívne pýtame a zaslúžime.
Nič iné za tým v samej podstate nie je a test modelu RAV4 PHEV redakcie TopSpeed.sk poukazuje na špecifiká tohto riešenia. Značka tvrdí, že jej obľúbené SUV dokáže na jedno nabitie batérie prejsť až takmer sto kilometrov. Čo je na tom pravdy a aká je spotreba novinky?
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.