Spojenie slov športovosť a Hyundai mnohým ľuďom jednoducho nešlo k sebe. Dokonca aj keď v roku 2017 kórejská značka prišla s prvým počinom (oficiálne druhým, prvý bol u nás nepredajný Veloster) pochádzajúcim z novej divízie Hyundai N, zákazníci a odborná verejnosť boli trochu skeptickí.
Avšak po tom, čo sme nielen my, ale i ďalší novinári a odborníci sadli za volant modelu i30 N, netrvalo dlho a pôvodné posmešky výrazne slabli. Náš prvý výstup po absolvovaní medzinárodných jázd niesol titulok „Predsudky bokom“ a platí dodnes. Situácia medzi verejnosťou sa však postupne menila a dnes kvality športového auta značky Hyundai deklarujú samotné čísla predajov.
Práve i30 N je totiž najpredávanejší hothatch na slovenskom trhu. A, dokonca, nielen u nás. Nováčik teda veľmi rýchlo porazil zavedenú konkurenciu a to aj napriek tomu, že nejde o najrýchlejšieho, najvýkonnejšieho alebo najostrejšieho zástupcu v triede. Dokázal len proste stvárniť dobre cenovo nastavené auto s absolútne špičkovým „fun faktorom“ i jazdnými vlastnosťami.
Aj značka hovorí, že pred RPM dáva prednosť BPM, teda búšeniu srdca a zážitkom. Mal na to predpoklady, do jeho rodného listu sa totiž podpísal Albert Biermann, bývalý šéf športovej divízie BMW M. Aktuálne k nám prichádza modernizovaná verzia modelu Hyundai i30 N, ktorá pôvodný koncept ešte vylepšila a doplnila ho o niekoľko noviniek.
Zážitok na prvom mieste
Pohonná jednotka síce dostala prídavok len v podobe piatich koní, no nejde iba o umelý softvérovo pridaný update. Po technickej stránke sa totiž v motorovom prie...
Zostáva vám 85% na dočítanie.