StoryEditor

Toto BMW je zdravý kompromis. Dá vám športiak za relatívne dobré peniaze

03.02.2018, 17:28
Zisťovali sme, či obratnému kupé od BMW stačí aj štvorvalec. Podvozkom je totiž perfektné.

Nemôžete sa nechať pomýliť. Označenie 430i už dávno neznamená pri BMW to, čo v minulosti. Žiaden trojliter a ani šesťvalec sa pod kapotou nenachádza. Prevzali sme si do rúk vynovené kupé, o ktoré sa stará pomerne dobre nastavený štvorvalec.

Privítala nás krásna oranžová farba, príjemne spracovaný interiér a základný volant, ktorý by už konečne mohol z BMW navždy zmiznúť. Je zbytočne veľký, akoby napuchnutý a absolútne neladí so športovou charakteristikou auta. Je to základné vyhotovenie, a s tým, čo ponúka jeho vylepšená verzia M, sa nedá ani porovnať.

Ak si odmyslíme takúto chybičku, tak celkovému spracovaniu nemáme čo vyčítať. BMW si stále drží svoju cestu. Aj preto sme zvedaví, čo v budúcnosti značke prinesie aj „náš“ dizajnér Jozef Kabaň, ktorý sa v Mníchove pomaly udomácňuje.

Žiaden autopilot

Približne pred rokom skončil v Škode a teraz je šéfdizajnérom pre BMW. Veľmi sa tešíme na jeho prvý model. Ale späť k vynovenej štvorke.

Koncepčne je to auto pre ľudí, ktorí milujú šoférovanie. BMW ponúka ideálne rozloženie hmotnosti, výborné riadenie, ale najmä podvozok, ktorý sa postará, že auto robí presne to, čo chcete. 

HN/Drahomír Piok

Pri prvých serpentínach si ani nespomeniete na nejakého autopilota. Tu sa ešte razí starý koncept, ktorý má BMW aj vo svojom slogane. Radosť z jazdy. Ale tej vašej.

Autá tejto nemeckej automobilky majú jednu výhodu. Hoci máte v rukách pomerne „obyčajný“ kúsok, ktorý nemá ani len M packet doplnkovej športovej výbavy, môžete na ňom vypnúť všetku elektroniku, ktorá by vás pri šoférovaní mohla obmedzovať.

HN/Drahomír Piok

Stále to funguje

Stále je to inteligentne urobené v dvoch krokoch. Stačí stlačiť tlačidlo na vypnutie stabilizácie, a tá sa prepne do športového režimu. Dovolí vám veľa, no ak by ste sa mali kvôli vlastnej chybe „vysypať“ niekde mimo cesty, zasiahne. Druhý stupeň ju odpojí úplne. Stačí tlačidlo dlhšie podržať.

Na prístrojovej doske sa rozsvieti symbol stabilizácie so slovíčkom „off“ a teraz je všetko vo vašich rukách. A aj so štvorvalcom to môže byť v kupé od BMW zábava. Hoci by mohol byť v nižších otáčkach akčnejší, celkovo sa nám jeho prejav na cestách páčil. 

Má príjemný zvuk, ktorý len jemne naznačuje, že šoférujete čosi športové, ale nie je to nič, čo vás ohúri. Auto v našom prevedení určite lepšie vyzeralo ako znelo. Samozrejmosťou bol u nás osemstupňový automat, voľba režimov či LED svetlomety pre lepšiu jazdu v noci.

  HN/Drahomír Piok

Spotrebou nevyniká

BMW však na jedno nemá. A to je vyrovnanie sa so slovenskými cestami. Aj v komfortnom režime jednoducho musíte u nás čo-to strpieť. Povedali by sme, že auto je ako celok príjemne športovo naladené, čo má vplyv na komfortné vlastnosti.

Naopak, nemilo vás môže prekvapiť spotreba. Okrem 430i sme si pred časom vyskúšali aj 440i. Rovnako s pohonom všetkých kolies xDrive. A rozdiely nie sú priepastné. V zásade pri bežnom jazdení sme odsledovali, že rozdiel môže byť približne liter a pol benzínu na sto kilometrov. Priemere teda jazdíte pri kombinovanej prevádzke za asi sedem litrov. So šesťvalcom za osem a nejaké drobné. 

HN/Drahomír Piok

Rozdiel vo výkone je však už drastickejší. Šesťvalec jednoducho ťahá ako o život. No ani zo štvorvalcom nezažijete nudu. Ak nie ste vyložene zaťažení na extrémny výkon, tak bohato sa zabavíte aj so štvorvalcom od BMW. 

Toho, že by vám výkon chýbal, sa určite báť nemusíte. Nemecká automobilka má svoje štandardy posunuté niekde inde. Celkovo 252 koní je úctyhodných. A to aj pre denné či víkendové jazdenie.

Jednoducho 430i sa javí ako taký zdravý kompromis. Dostanete do rúk nefalšované BMW so skvelým podvozkom, dobrým výkonom a za slušné peniaze. Navyše náklady na údržbu štvorvalca budú o niečo nižšie ako pri väčšom motore. Rovnako ako vstupná investícia.

BMW 430i xDrive Coupé

Motor: štvorvalec, 1 998 cm3

Výkon: 252 koní (185 kW)

Krútiaci moment: 350 Nm (1 450 – 4 800 ot.)

Zrýchlenie z 0 na 100: 5,8 sekundy

Prevodovka: osemstupňová automatická

Hmotnosť: 1 650 kg

Cena od: 48 900 eur

01 - Modified: 2022-04-19 11:54:22 - Feat.: - Title: Šéf automobilky BMW varuje pred výlučnou orientáciou na elektromobilitu 02 - Modified: 2022-04-13 10:44:55 - Feat.: - Title: BMW zmodernizovalo svojho kráľa medzi SUV. Prezrádza toho viac, než sa môže zdať 03 - Modified: 2022-04-01 08:02:05 - Feat.: - Title: BMW predstavilo elektrický unikát pre Čínu. Predĺženú “trojku” však u nás nečakajte 04 - Modified: 2022-03-31 20:06:32 - Feat.: - Title: Kde sa Mongolom otvorila brána do Uhorska a čo urobil Štúr na Devíne? Otestujte sa z histórie 05 - Modified: 2022-03-23 07:37:58 - Feat.: - Title: Očakávaná novinka BMW je na Slovensku. Dokonale prekvapuje jazdou i cenou
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. november 2024 23:39