Je to už piaty automobil v podaní žiakov podnikového Stredného odborného učilišťa strojárskeho, na projekte pracovalo 23 žiakov vo veku od 17 do 20 rokov zo siedmich učebných odborov približne osem mesiacov; asi 1 500 hodín, píše iDnes.cz.
Okrem pedagógov im pomáhali aj odborníci z oblasti technického vývoja, dizajnu a výroby. Meno pre auto pomáhali vyberať taktiež fanúšikovia na sociálnych sieťach. Sunroq je spojenie anglického "sun" (slnko) a mena modelu "Karoq".
Unikát zdobí žiarivé červené lakovanie a červeno-biely interiér. Prvým krokom pri prestavbe SUV Karoq na plážový špeciál bolo vystuženie karosérie (boky, prahy, stredový tunel) a odstránenie strechy.
Úpravu si vyžiadali tiež stĺpiky čelného skla a zmizol prostredný (B) stĺpik, čo si vynútilo nové ukotvenie bezpečnostných pásov priamo v predných sedadlách.
Bolo nutné upraviť aj všetky štyri bočné dvere, vyrobiť úplne nové piate dvere a kompletne prepracovať zadná časť vozidla. Oproti 521 litrom v bežnom sériovom modeli Karoq má Sunroq o niečo väčší batožinový priestor.
Okrem toho žiaci vyrobili tiež nové výplne dverí, rovnako ako predný a zadný nárazník. Rázvor náprav s hodnotou 2 638 milimetrov zostal nezmenený, podobne aj dĺžka 4 382 milimetrov a šírka 1 811 milimetrov. Výška vozidla je teraz 1 480 milimetrov.
Najnáročnejšie bolo podľa Pavla Jínu, hovorcu českej Škody Auto odrezanie strechy a spevnenie celej karosérie či uchytenie bezpečnostných pásov. Znalci škodoviek si spomenú, že to nie je úplne prvý štvordverový kabriolet odvodený z vozidla tejto českej značky.
V 90. rokoch ponúkal známy úpravca a staviteľ závodných špeciálov a športových áut Metalex prestavbu vtedajšieho modelu Felicia práve na kabriolet.
K jedinečnému autu patria tiež ozdoby, najnovšie kreácie mladoboleslavských študentov sa pýšia svetelnými efektmi: kľučky dverí a podbehy sú podsvietené diódami, z nárazníkov a zo všetkých štyroch dverí sa na asfalt premietajú nápisy ŠKODA, ďalšie logo potom zaujme na dne batožinového priestoru.
Pod kapotou má Sunroq štvorvalcový benzínový motor TSI s objemom 1,5-litra. "Zážihový agregát s priamym vstrekovaním paliva má teraz vďaka upravenej riadiacej jednotke výkon 120 kW (163 koní) a maximálny krútiaci moment 279 Nm," uvádza Pavel Jína. Sunroq vie ísť maximálnou rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu a z nuly na sto zrýchľuje za 8,6 sekundy.
Športový šmrnc pridávajú aj 20-palcové kolesá a vďaka tlmičom z Octavie RS je svetlá výška o 50 milimetrov nižšia ako pri základnom modeli. Upravený výfukový systém so štyrmi koncovkami dopĺňa vzhľad ešte o športový zvuk.