Faktom je, že už dlho tu nebolo auto, ktoré v rámci modernizácie danej generácie prinieslo viac zmien či doplnkov ako Ford Mustang šeistej generácie.
Vďaka týmto zmenám a zachovaniu pôvodnej úžasnej cenovej politiky je Ford Mustang 5.0 V8 najdostupnejšie auto s osemvalcovým motorom na svete. A nielen to, Ford Mustang šiestej generácie je už dva roky po sebe najúspešnejšie športové auto sveta.
Len v Európe ho od predstavenia predali viac než 33-tisíc klientom. S cenou drahšieho modelu s automatickou prevodovkou tesne pod 50-tisíc eur a tým fascinujúcim dizajnom sa niet čomu diviť.
Ako uvidíte v nasledujúcich minútach, prepadnúť tejto americkej legende je ozaj veľmi jednoduché. A práve na model s automatom sme boli teraz, na rozdiel od predošlej generácie pred štyrmi rokmi, zvedaví viac. Prečo, poviete si, prečo sme chceli skúsiť automat?
Pretože pred rokmi sme zistili, že šesť-stupňový manuál zvládla značka naozaj skvelo. Z nášho pohľadu na ňom nebolo nutné meniť vôbec nič. Funguje tak dobre, akoby ho pre Američanov ladili a vyrábali Japonci.
A keďže nemáme vedomosť, že na ňom niečo menili a ani sa v tomto smere ničím nechválili, pozornosť sme upriamili na prvý 10-stupňový automat. Prevodovku vyvinuli konkurenti General Motors a Ford spoločne. V Mustangu, vo Forde, ale aj v Európe je vôbec prvýkrát.
Okrem 10-stupňového automatu Ford/GM je jednou z mnohých noviniek modelov 2018 Ford Mustang aktívna klapka vo výfukovom systéme - Active Valve Performance Exhaust, ktorá spolupracuje s jazdnými režimami, alebo je možné ju ovládať zvlášť.
Modernizovaný Ford Mustang tak okrem super-tichého módu pre dobré vzťahy so susedmi a malými deťmi prináša aj výrazne hlučný Race režim. A práve v ňom svižne jazdíme hore údolím v južnom Francúzsku na prezentácii.
S autom širokým 2,1 metra vrátane spätných zrkadiel na ceste nezriedka nie širšej než tri metre. Celý mix dovedna bol výborný adrenalín a zážitok zároveň.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.