Peugeot tento rok zaujal najmä predstavením nástupcu úspešného "manažérskeho auta" s označením 508. Pred praktickosťou dali v tomto prípade prednosť dizajnu či pocitu z jazdy. Novinka sa naozaj podarila a ponúkne tiež skvelé jazdné vlastnosti, hoci pár nedostatkov sa tu všeobecne určite nájde.
S novou "päťstoosmičkou" sme nedávno jazdili v okolí Monaka, no vyskúšali sme si aj vozidlo z iného, pomaly vymierajúceho segmentu. MPV totiž z ponuky značiek postupne miznú, pričom ich nahrádzajú často menej praktické či doslova nezmyselné SUV modely.
Veľmi obľúbený model Partner s prívlastkom Teepee nahradil v ponuke značky úplne nový Peugeot Rifter. Zmenený názov má mať podľa automobilky opodstatnenie vzhľadom na viaceré výrazné zmeny oproti predchodcovi.
Ten sa k SUV-čkam chce priblížiť aspoň "na oko" osadením plastových lemov blatníkov a slušnou svetlou výškou, takže problémom nie je ani ľahší terén. Všetko s mierou, nakoľko Rifter je (zatiaľ) k dispozícii výhradne s pohonom prednej nápravy a systémom Advance Grip Control (prispôsobenie trakčnej kontroly).
Vďaka štedrým rozmerom (dĺžka 4 403 milimetrov, šírka 1 848 milimetrov a výška 1 878 milimetrov) následne ponúkne kráľovský priestor a množstvo interiérových odkladacích miest na rôzne drobnosti. Vodič sedí vyššie, čím má skvelý rozhľad na dianie v premávke. Nahrávajú tomu aj naozaj veľké okná, pričom poteší tiež dostatok priestoru nad hlavou.
Sedadlá sú pohodlné, no tie v druhej rade mohli mať o čosi vyššiu opierku chrbta. Môžu však byť samostatné, posuvné a po ich sklopení získate tiež rovnú plochu. Základný objem batožinového priestoru je 775 litrov. Maličkosti môžete do kufra doslova vhadzovať aj cez otvorené samostatné zadné okno a pasažierov na sedadlách vzadu poteší tiež možnosť elektricky si stiahnuť okná. V podobných modeloch je takéto riešenie skôr rarita.
Veci, ktoré chcete mať pri sebe, môžete umiestniť aj do odkladacích priestorov na palubnej doske či v mohutnom stredovom tuneli. Za príplatok získate tiež vnútorný priesvitný strešný či zadný odkladací box v interiéri.
Pre väčšie rodiny je k dispozícii tiež sedemmiestna predĺžená verzia auta, kedy na dvojici prídavných sedadiel netrpia pri krátkych jazdách ani dospelí ľudia. V prípade päťčlennej posádky vo verzii Standard sa však nikto na priestorové obmedzenie nebude sťažovať.
Aj napriek niektorým stiesneným uličkám v meste sa s novým Peugeotom Rifter jazdí s prehľadom, rovnako ako mimo mesta v zákrutách. Model sa totiž nijak prehnane nenakláňa a veľmi dobre tlmí tiež nerovnosti. Z motorizácii by sme po prvých jazdách volili skôr dieselovú 1,5-litrovú najvýkonnejšiu verziu (96 kW) a manuálnu šesťstupňovú prevodovku.
Ak máte dostatok financií, nebáli by sme sa priplatiť si (zhruba dvetisíc eur) tiež za osemstupňový automat, s ktorým je jazda komfortnejšia a veľmi príjemná. Sklamaním nie sú ani benzínové 1,2-litrové agregáty s výkonmi 81 a 100 kW. Naftové prevedenie nám však k charakteru auta sedí o čosi viac. Rovnako tak aj vyšší výkon, ktorý využijete najmä pri plne obsadenom / naloženom aute.
Vo výbave môžete nájsť už v základe tempomat s obmedzovačom rýchlosti, asistent rozjazdu do kopca, automatické rozsvietenie svetiel či rádio s USB a Bluetooth rozhraním. Vo vyšších výbavách pribudne na palubnej doske následne osempalcový dotykový displej infotainmentu, parkovacie senzory, bezkľúčový prístup a štartovanie, automatická dvojzónová klimatizácia, systém sledovania mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie a mnoho ďalšieho.
Pozrite si tiež koncept terénnej verzie modelu Peugeot Rifter s pohonom všetkých kolies:
Nedávno zverejnený cenník hovorí o uvádzacej cene v základe od 15 990 eur. Dostanete 1,2-litrový benzínový motor s výkonom 81 kW a šesťstupňovým manuálom. Strop tvorí GT-line výbava s najsilnejším 96 kW 1,5-litrovým dieselovým motorom, ktorý je spárovaný s automatickou osemstupňovou prevodovkou a značka si za neho pýta 23 290 eur.
Peugeot Rifter teda rozhodne zaujme priestrannosťou, praktickosťou a dizajnom či pomerom cena/výkon. Rovnako tak aj jazdnými vlastnosťami a ak zvolíte výkonnejšie motorizácie, problémom nebude ani razantnejšia jazda či predbiehanie s päťčlennou posádkou.
Zamrzia len niektoré lacno pôsobiace materiály v interiéri, no podrobne sa na model pozrieme až počas domáceho testu. Prvý kontakt však robí z novinky rodinný ideál segmentu MPV, ktorý bohužiaľ vymiera.