StoryEditor

Praktický Peugeot prišiel na Slovensko. Javí sa ako ideálne rodinné auto

04.09.2018, 15:47
Vyžadujete dostatok priestoru, slušnú cenu a vzhľad je pre vás vedľajší? Novinka v podobe Peugeotu Rifter môže byť skvelou voľbou, pričom z nášho pohľadu nemusí sklamať ani pokiaľ ide o dizajn.

Peugeot tento rok zaujal najmä predstavením nástupcu úspešného "manažérskeho auta" s označením 508. Pred praktickosťou dali v tomto prípade prednosť dizajnu či pocitu z jazdy. Novinka sa naozaj podarila a ponúkne tiež skvelé jazdné vlastnosti, hoci pár nedostatkov sa tu všeobecne určite nájde.

S novou "päťstoosmičkou" sme nedávno jazdili v okolí Monaka, no vyskúšali sme si aj vozidlo z iného, pomaly vymierajúceho segmentu. MPV totiž z ponuky značiek postupne miznú, pričom ich nahrádzajú často menej praktické či doslova nezmyselné SUV modely.

​Veľmi obľúbený model Partner s prívlastkom Teepee nahradil v ponuke značky úplne nový Peugeot Rifter. Zmenený názov má mať podľa automobilky opodstatnenie vzhľadom na viaceré výrazné zmeny oproti predchodcovi.

Ten sa k SUV-čkam chce priblížiť aspoň "na oko" osadením plastových lemov blatníkov a slušnou svetlou výškou, takže problémom nie je ani ľahší terén. Všetko s mierou, nakoľko Rifter je (zatiaľ) k dispozícii výhradne s pohonom prednej nápravy a systémom Advance Grip Control (prispôsobenie trakčnej kontroly).

Vďaka štedrým rozmerom (dĺžka 4 403 milimetrov, šírka 1 848 milimetrov a výška 1 878 milimetrov) následne ponúkne kráľovský priestor a množstvo interiérových odkladacích miest na rôzne drobnosti. Vodič sedí vyššie, čím má skvelý rozhľad na dianie v premávke. Nahrávajú tomu aj naozaj veľké okná, pričom poteší tiež dostatok priestoru nad hlavou.

Sedadlá sú pohodlné, no tie v druhej rade mohli mať o čosi vyššiu opierku chrbta. Môžu však byť samostatné, posuvné a po ich sklopení získate tiež rovnú plochu. Základný objem batožinového priestoru je 775 litrov. Maličkosti môžete do kufra doslova vhadzovať aj cez otvorené samostatné zadné okno a pasažierov na sedadlách vzadu poteší tiež možnosť elektricky si stiahnuť okná. V podobných modeloch je takéto riešenie skôr rarita.

Veci, ktoré chcete mať pri sebe, môžete umiestniť aj do odkladacích priestorov na palubnej doske či v mohutnom stredovom tuneli. Za príplatok získate tiež vnútorný priesvitný strešný či zadný odkladací box v interiéri.

Pre väčšie rodiny je k dispozícii tiež sedemmiestna predĺžená verzia auta, kedy na dvojici prídavných sedadiel netrpia pri krátkych jazdách ani dospelí ľudia. V prípade päťčlennej posádky vo verzii Standard sa však nikto na priestorové obmedzenie nebude sťažovať.

HN/Radoslav Petrík

​Aj napriek niektorým stiesneným uličkám v meste sa s novým Peugeotom Rifter jazdí s prehľadom, rovnako ako mimo mesta v zákrutách. Model sa totiž nijak prehnane nenakláňa a veľmi dobre tlmí tiež nerovnosti. Z motorizácii by sme po prvých jazdách volili skôr dieselovú 1,5-litrovú najvýkonnejšiu verziu (96 kW) a manuálnu šesťstupňovú prevodovku.

Ak máte dostatok financií, nebáli by sme sa priplatiť si (zhruba dvetisíc eur) tiež za osemstupňový automat, s ktorým je jazda komfortnejšia a veľmi príjemná. Sklamaním nie sú ani benzínové 1,2-litrové agregáty s výkonmi 81 a 100 kW. Naftové prevedenie nám však k charakteru auta sedí o čosi viac. Rovnako tak aj vyšší výkon, ktorý využijete najmä pri plne obsadenom / naloženom aute.

Vo výbave môžete nájsť už v základe tempomat s obmedzovačom rýchlosti, asistent rozjazdu do kopca, automatické rozsvietenie svetiel či rádio s USB a Bluetooth rozhraním. Vo vyšších výbavách pribudne na palubnej doske následne osempalcový dotykový displej infotainmentu, parkovacie senzory, bezkľúčový prístup a štartovanie, automatická dvojzónová klimatizácia, systém sledovania mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie a mnoho ďalšieho.

Pozrite si tiež koncept terénnej verzie modelu Peugeot Rifter s pohonom všetkých kolies:

Nedávno zverejnený cenník hovorí o uvádzacej cene v základe od 15 990 eur. Dostanete 1,2-litrový benzínový motor s výkonom 81 kW a šesťstupňovým manuálom. Strop tvorí GT-line výbava s najsilnejším 96 kW 1,5-litrovým dieselovým motorom, ktorý je spárovaný s automatickou osemstupňovou prevodovkou a značka si za neho pýta 23 290 eur.

Peugeot Rifter teda rozhodne zaujme priestrannosťou, praktickosťou a dizajnom či pomerom cena/výkon. Rovnako tak aj jazdnými vlastnosťami a ak zvolíte výkonnejšie motorizácie, problémom nebude ani razantnejšia jazda či predbiehanie s päťčlennou posádkou.

Zamrzia len niektoré lacno pôsobiace materiály v interiéri, no podrobne sa na model pozrieme až počas domáceho testu. Prvý kontakt však robí z novinky rodinný ideál segmentu MPV, ktorý bohužiaľ vymiera.

01 - Modified: 2018-10-10 08:49:42 - Feat.: 0 - Title: Toto je najkrajší Peugeot súčasnosti. Má dokonca funkciu z prémiových áut 02 - Modified: 2018-09-04 07:21:20 - Feat.: 0 - Title: Toto auto je pojazdná kancelária. Avšak s malou chybičkou 03 - Modified: 2018-06-07 14:22:59 - Feat.: 0 - Title: Vlajková loď Peugeotu dostala praktickú verziu. Toto je nový štýlový kombík
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 03 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 04 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 05 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 06:33