Len pár mesiacov po uvedení novej generácie modelu 508 prichádza francúzska značka s ďalšou novinkou v podobe verzie SW. Ide o praktickejšie prevedenie kombi určené pre všetkých, ktorí hľadajú ešte viac vnútorného priestoru.
„Po radikálnom fastbacku 508 so znakmi kupé prichádza kombi. Je ďalším dôkazom premeny značky a rozširuje paletu o výnimočnú karosériu s výnimočnými vlastnosťami. Nový Peugeot 508 SW sa viac ako kedykoľvek predtým predstavuje ako dokonalá ukážka našich ambícií za ostatné roky: spraviť zo značky Peugeot najlepšieho výrobcu veľkosériových prémiových vozidiel,” tvrdí Jean-Philippe Imparato, generálny riaditeľ značky Peugeot.
Nový model 508 SW je takmer rovnako vysoký ako fastback - meria 1,42 metra, za čo môžu aj skoro úplne zapustené strešné nosiče. Na dĺžku meria 4,78 metra (o tri centimetre viac ako fastback a o päť centimetrov menej ako predchodca), pričom sa vyznačuje plynulými a aerodynamickými líniami.
Predná časť je, samozrejme, inšpirovaná fastbackom s vertikálnymi dennými LED svetlami a FullLED hlavnými svetlometmi. V zadnej časti nájdeme čierny horizontálny pás ohraničený koncovými Full LED svetlami, typický pre viacero modelov značky.
Veko batožinového priestoru môže byť voliteľne aj elektrické a objemovo ide o 530 litrový priestor. Ten je možné rozšíriť až na 1 780 litrov vďaka zadným sedadlám s funkciou sklápania Magic Flat v pomere 60:40. S verziou GT dostanete napríklad aj praktickú sieť na uchytenie predmetov v kufri či kolajnice v jeho podlahe.
Interiér ponúka najnovšiu verziu rozhrania Peugeot i-Cockpit, medzi ktorého hlavné prvky patrí kompaktný volant, veľká 10-palcová dotyková obrazovka s rozlíšením vo formáte 8:3 či vysoko umiestnená digitálna prístrojová doska s rozmerom 12,3-palca.
Tá ponúka mimochodom šesť rôznych verzií zobrazenia informácií, vrátane novinky - nočného videnia, ktoré umožňuje detekciu živých bytostí pred vozidlom v tme alebo pri zhoršenej viditeľnosti. Dosah systému zaručuje ich odhalenie až vo vzdialenosti 200 - 250 metrov pred dosahom diaľkových svetiel.
Spolu so štýlovým vzhľadom prichádza tiež množstvo bezpečnostných technológií, napríklad adaptabilný tempomat s funkciou stop-and-go, parkovací asistent, automatické núdzové brzdenie, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, automatické diaľkové svetlá, rozpoznanie ulíc a rýchlostných značiek či monitorovanie mŕtveho uhla.
Zastúpenie motorov bude rovnaké, ako pri sedane 508. K dispozícii je teda 1,6-litrový benzínový motor s výkonom 132 kW alebo 165 kW, ktorý môže byť spárovaný výhradne s osem-stupňovým automatom.
Okrem toho bude v ponuke štvorica pohonných jednotiek vychádzajúcich z 1,5 a dvojlitrového motora BlueHDI. Ich výkonové parametre sú 95, 118 a 177 kW, pričom šesťstupňový manuál je dostupný výhradne pre najslabší (95 kW) motor. Ostatné sú spojené so spomínaným osem-stupňovým automatom EAT8.
V druhom polroku 2019 sa motorová paleta rozšíri o verziu s benzínovým motorom a výkonnou technológiou Hybride Plug-In s dojazdom na elektrinu do vzdialenosti 50 kilometrov (podľa cyklu WLTP). Batérie sa potom budú nachádzať pod zadnými sedadlami a neovplyvnia tak objem batožinového priestoru.
Peugeot 508 SW sa prvýkrát predstaví verejnosti vo svetovej premiére na autosalóne v Paríži na jeseň 2018 a v Európe sa do predaja dostane v januári 2019. Jeho "menší" brat v podobe sedanu sa predáva na Slovensku za cenu od 33 490 eur.