StoryEditor

Audi má takmer dokonalý kombík. S jednou chybičkou

13.01.2019, 16:30
Na niekoľko dní sme si mohli vyskúšať prémiový kombík Audi A6 Avant. Ako dopadol v našom redakčnom hodnotení?

Na Slovensko nedávno dorazila piata generácia obľúbeného modelu A6, ktorý patrí do známej nemeckej konkurenčnej trojice s BMW radu 5 a Mercedesom-Benz triedy E. Do rúk sa nám na niekoľko dní dostala novinka v praktickej verzii Avant a športovo ladenej výbave S-line.

Model sa síce priestorovo oproti minulej generácii výrazne nezmenil, no miesto si tu teraz našli najmodernejšie technológie a tiež asistenčné systémy. Očividnou zmenou je následne aj vonkajší a vnútorný vzhľad, ktorý sa uberá už novým dizajnovým smerom značky. Odštartovala ho luxusná limuzína A8, s ktorou má, mimochodom, aj model A6 veľa spoločného.

Prémiový charakter

Dizajnovo už zrejme nemusíme model A6 novej generácie výraznejšie predstavovať, aj karosárska verzia Avant sa odvíja od svojho luxusnejšieho a väčšieho súrodenca A8 či modelu A7. Podobnosť je zjavná najmä v prednej časti s výraznou veľkou maskou chladiča, ktorú v našom prípade dopĺňali dva radary poskytujúce údaje pre funkčnosť asistenčných a bezpečnostných systémov.

Človeku tak auto na pohľad pripadá ako nejaká policajná „stíhačka“. Zadnú časť zdobí, samozrejme, nafúknutý kufor, spojené koncové svetlá so známou svetelnou animáciou pri nočnom odomykaní auta, mierne klesajúca strecha či bohužiaľ falošné koncovky výfukov. Jednoducho, ide o skutočne príťažlivý kombík so žiadnymi vizuálnymi výstrelkami, ale s prísne elegantnými líniami.

Luxusný interiér si taktiež berie za vzor model A8, takže nechýba trojica displejov – pred vodičom prispôsobiteľný digitálny štít, v strede palubnej dosky displej infotainmentu a pod ním displej ovládania klimatizácie či ďalších komfortných funkcií. Displeje pritom poskytujú praktickú haptickú odozvu na stlačenie, čiže sa vám už nestane, že by ste niečo stlačili nechtiac.

Tlačidlá musíte reálne stlačiť, no na druhej strane stredové displeje zostávajú pomerne výrazne zahltené odtlačkami prstov. Handrička tak bude neodmysliteľnou súčasťou vašej auto-výbavy. Spracovanie a kvalita materiálov sú pritom na veľmi vysokej úrovni, ako je to už pri Audi zvykom.

HN/Radoslav Petrík

​Poteší dostatok odkladacích priestorov či pohodlné kožené sedadlá. Životného priestoru má dostatok tak vodič, ako aj spolujazdec a sťažovať sa rozhodne nebudú ani pasažieri na zadných sedadlách. Bez problémov si dozadu sadne aj 180 centimetrov vysoký človek, no stredné zadné sedadlo je skôr núdzové.

Batožinový priestor následne ponúkne slušných 565 litrov a dostatočne nízku nakladaciu hranu, takže naloženie/vyloženie predmetov nie je nijako náročné.

Vždy mild-hybrid

Hoci pod mohutnou prednou kapotou pracoval trojlitrový šesťvalec s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 620 Nm, nedá sa povedať, že model Audi A6 Avant je vyslovene športový kombík. Musíme si preto počkať na skutočne športové prevedenia ako Audi RS6.

Samozrejme, výkonu má aj naftový agregát na rozdávanie, no k jeho celkovému charakteru sa hodí skôr rýchly diaľničný presun – pokojne aj niekoľkohodinový – než ostré jazdenie po serpentínach. Výkon je k dispozícii už od zhruba dvetisíc otáčok a ťahá suverénne ďalej až na nemecké diaľničné tempá. Pri rýchlosti 130 kilometrov za hodinu však točí motor len približne 1 800 otáčok za minútu, čo je naozaj málo a odvíja sa od toho tiež skutočne nízka hlučnosť v kabíne.

HN/Radoslav Petrík

​Kultivovaný šesťvalec poháňa všetky kolesá quattro a spolupracuje s osemstupňovým automatom, o ktorého radení takmer ani neviete. Rozjazd i radenie jednotlivých stupňov, rovnako ako pomalá jazda v kolóne sú totiž veľmi plynulé. Niekedy však radí až príliš rýchlo a so zameraním „na spotrebu“.

Rovnako ako pri modeli Q8, aj tu musíme hovoriť o takmer dvojsekundovej oneskorenej reakcii na zošliapnutie plynového pedála – pri jazde je možné tento nedostatok do istej miery eliminovať radením pomocou pádiel pod volantom či zvolením športového režimu. Stále je to však citeľná turbodiera.

Zaujímavosťou je, že každý agregát v ponuke je už štandardne dodávaný aj s mild-hybridnou technológiou. Pri šesťvalci pracuje s elektrickou 48 V sieťou a remeňom poháňaným generátorom, vďaka čomu sa zlepšuje akcelerácia modelu, komfort pri jazde a tiež znižuje spotreba. Tá dosahovala pri jazde mimo mesta hodnotu len 5,5 litra na sto kilometrov, na diaľnici si model z nádrže odpije zhruba 7,1 litra nafty a v meste sa bez väčšej snahy zmestíte do ôsmich litrov. Skvelé.

Pohodlná jazda

Adaptívny podvozok sa správa neutrálne, pričom zaisťuje dostatočnú istotu pri rýchlejšej jazde, ako aj dostatočný komfort pri prejazde cez rôzne nerovnosti. Platí to aj napriek osadeným 21-palcovým diskom kolies, ktoré umocňujú prémiový vzhľad novinky a ich prítomnosť budete cítiť len pri absolvovaní naozaj veľkých priečnych nerovností. Za príplatok približne dvetisíc eur je možné zvoliť dokonca natáčanie zadných kolies, vďaka čomu sa zlepší manévrovateľnosť s autom napríklad v podzemných parkoviskách.

Jazda síce nie je ani v prípade S-Line verzie výrazne športová, no rýchlejší prejazd zákrutami nie je pre model žiadnym problémom. Pomáha tomu samosvorný diferenciál rozdeľujúci krútiaci moment, ktorý možno za príplatok vymeniť za športové prevedenie. Známy pohon všetkých kolies quattro následne určite dokáže vyčariť úsmev pri radovánkach na zasnežených cestách.

HN/Radoslav Petrík

​V konečnom výsledku teda pred nami stojí luxusný kombík so skutočne priestranným interiérom, kvalitným spracovaním, vynikajúcim odhlučnením a výkonným šesťvalcovým dieslom. Automobilka si však za všetko nechá patrične zaplatiť, keďže model štartuje na sume 52 900 eur. Náš testovací kúsok pritom siahal až na hranicu 97-tisíc eur.

Rozhodne však odporúčame priplatiť si za Matrix HD LED svetlomety, ktoré patria k špičke na trhu a pracujú výborne. Medzi ďalšie plusy modelu Audi A6 Avant patrí nízka spotreba a celkový elegantný vzhľad exteriéru i kabíny. Najväčší nedostatok inak takmer dokonalého prémiového kombíka je najmä veľmi pomalá reakcia motora/prevodovky na stlačenie plynového pedála. Nech za tým stoja prísne emisné limity či vidina nízkej spotreby, práve táto nedokonalosť do veľkej miery kazí celkový pocit z novinky.

Audi A6 Avant 50 TDI
Počet valcov: 6 
Objem motora (cm3): 2 967 
Výkon (kW): 210 
Krútiaci moment (Nm/otáčky): 620/2 250 – 3 000 
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,7 s 
Prevodovka: automatická 8-stupňová
Maximálna rýchlosť (km/h): 250 
Objem batožinového priestoru (l): 565
Cena modelu od: 52 900

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-26 11:30:00 - Feat.: - Title: RECENZIA: Konečne poriadny historický seriál. Šógun je plný intríg, krvavých katán a kurtizán 05 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 10:36