Už pri prvom pohľade na mohutné SUV z dielne Mercedes-Benz vám je jasné, že sa nepozeráte na klasické auto. Predné svetlá tvoriace dva “hroty” po okrajoch, prepojené vyzývavou LED linkou uprostred tvoria niečo, čo všímavejšie oko neprehliadne. Pri pohľade zozadu ste na tom rovnako. Jednoducho vám je sympatické to spojenie zadných svetiel a zvedavo premýšľate, komu takéto svetlá patria.
Hoci Mercedes-Benz EQC s elektrickým pohonom bol predstavený na Motor Show v Paríži minulý rok, na našom trhu sa objavil až tento rok v jeseni. A ešte aj teraz ho po cestách nájdete len výnimočne.
V premávke ho preto pozorní jazdci ihneď zaregistrovali. Dizajn je subjektívna záležitosť, a tak vás nebudeme presviedčať, že EQCéčko je návrhárskym klenotom. Z nášho pohľadu ho však vnímame veľmi pozitívne a na cestách, semaforoch či na parkovisku sme si vyslúžili naozaj zvedavé pohľady a množstvo otázok.
Útlejší interiér
Zaujímavosťou je, že hoci ide o SUV a na pohľad dáva pocit majestátnosti, jeho vnútro pôsobí o niečo útlejšie a trochu “objemnejší” šofér už môže mať podľa nás trochu stiesnenejší pocit. Stredový tunel spolu s vybavením totiž zaberá naozaj o niečo viac miesta, ako sme zvyknutí.
Predné sedadlá tiež vďaka tomu pôsobia ako dve uzavretejšie jednotky. Osobne nám to nevadilo, no keď do auta prisadol spolujazdec na predné sedadlo, ako prvé zvyčajne odsúval sedačku dozadu robiac si viac priestoru pre nohy a kolená.
Na druhej strane, tento počiatočný rozpačitý pocit z interiéru okamžite zatienila high-tech prístrojová doska či podsvietenie. Skutočne, najmä šofér má v tomto aute pocit, že je pilot. Desiatky tlačidiel, dotykových plôšok, displeje, multifunkčný volant - to všetko vám dá jasne najavo, že nemeckí inžinieri sa rozhodli v tomto elektromobile ukázať nie len elektrifikáciu, ale celkovo aj tie najpokročilejšie technológie. A práve na tento typ výbavy sme sa zamerali v našom teste.
Zostáva vám 85% na dočítanie.