Sledovať dlhodobo plány automobiliek a prežívať spolu s nimi ich míľniky a vývoj – to veru má svoje čaro. Presne pred troma rokmi v júni sme sa v Miláne povozili na prvom Mini Coopri s hybridným pohonom s označením Mini Cooper S E, pričom presnejšie išlo o plug-in hybrid modelu Countryman.
Už tu sme sa stretli po prvý raz so žltými prvkami na karosérii, ktoré boli nositeľmi informácie o čiastočnej elektrifikácii. V januári 2019 sme už videli hrdo sa vypínať čisto elektrický model Mini Cooper na výstave vo Viedni, kde takisto nechýbala “elektrická žltá” ladiaca s príjemnou striebornou metalízou.
O rok sme konečne mali možnosť vyskúšať tichú jazdu s plne elektrickým Mini Cooper SE. Samozrejmosťou boli žlté doplnky v podaní loga v prednej časti, znaku adaptéra pri dvierkach na nabíjanie a tiež žiarivo žltých spätných zrkadiel.
Práve vďaka týmto žltým dizajnovým prvkom tak budete môcť aj vy rozoznať elektrickú verziu legendárneho modelu Mini Cooper na našich cestách. Na prvý zbežný pohľad totiž nič nenaznačuje, s akým pohonom máte dočinenia. Stále je to rovnako podsadená chutná motokára, ktorá reže jednu zákrutu za druhou s britskou dôstojnosťou.
Legendárny dizajn
Dojem z dizajnu necháme na vás, no my ho považujeme za mimoriadne vydarený a natoľko výrazný, že si ho určite nezameníte s iným vozidlom. Ak máte radi štýl aj charizmu tejto značky, potom sa vám bude rozhodne páčiť.
Trojdverová verzia bola zrejme v prípade elektrického modelu nutnosťou. Auto nemá práve rekordy trhajúci dojazd a redukcia veľkosti a hmotnosti je tak stiahnutá na maximum v prospech prejdených kilometrov. Nám sa však práve táto klasická menšia verzia páčila a za dizajn má u nás tento “Miník” poriadne plus.
Autu mimoriadne pristali okrúhle svetlomety v prednej časti, pričom vzadu sa nachádzajú svetlá, ktoré upozorňujú za vami idúcich vodičov na britské dedičstvo tohto modelu. Červené svetlá totiž žiaria v tvare britskej vlajky a je to neskutočne dômyselný detail.
17-palcové kolesá v nami testovanom kúsku mali veľmi svojský výzor, pričom v ich strede sa opäť prejavil nápad so žltými doplnkami. Zaujímavosťou je, že celkovo sú kolesá umiestnené “v rohoch” auta, čo sa tiež podpísalo na minimálnom nakláňaní celej kabíny pri natáčaní volantom.
Interiér plný tlačidiel
Na interiér Mini Coopru sme si už za tie roky zvykli. Ani tento raz nás tak neprekvapil okrúhly displej na prístrojovej doske, rovnako ani množstvo extravagantných tlačidiel. Celé je to veľmi netradičné a vy to buď milujete, alebo vás to irituje. My patríme k prvej skupine.
Zostáva vám 85% na dočítanie.