StoryEditor

Štýlový ideál nielen do mesta. Vyskúšali sme francúzsku novinku z Trnavy

09.08.2020, 00:01
Z ponuky Peugeotu sme v redakcii vyskúšali dve benzínové prevedenia s rôznymi typmi prevodovky. Osemstupňový automat a šesťstupňový manuál modelu Peugeot 208.

Peugeot zažíva mimoriadne zaujímavé obrodenie. Pomerne odvážne dizajnové črty, ktoré nájdeme pri predošlých modeloch ako napríklad Peugeot 3008, Peugeot 508 či 2008 sa dostali aj do menšieho a nenápadnejšieho nového modelu Peugeot 208. Aj vďaka nim tak tento automobil na cestách neprehliadnete.

O potenciáli 208mičky bola presvedčená aj porota hodnotiaca v ankete Európske auto roka 2020. 60-členný hodnotiaci tím zložený z európskych automobilových novinárov ocenil dizajn, technológie a vyzdvihol najmä širokú ponuku motorov.

Z tejto ponuky sme v redakcii vyskúšali síce iba benzínové prevedenia, zato však s dvoma typmi prevodov. Osemstupňový automat a šesťstupňový manuál. Prečítajte si naše dojmy a postrehy spoza volantu týchto dvoch menších levíčat.

​​Manuál či automat. To je otázka

Z veľkej škály motorizácií si môžete zvoliť benzínové či dízlové pohonné ústrojenstvo, prípadne čisto elektrickú verziu. Ak preferujete jazdu s dízlom, čaká na vás v ponuke jedine motor 1.5 BlueHDi s výkonom 75 kW a výhradne so 6-stupňovým automatom. V základnej výbave Like začína na sume vyše 14-tisíc eur.

​V našom prípade sme si však užívali benzínový 8-stupňový automat v kombinácii s motorom 1.2 PureTech s výkonom 96 kW, teda 130 koní. Druhým bol benzínový 6-stupňový manuál 1.2 PureTech s výkonom 74 kW. Pre lepšiu orientáciu v článku, verzia s automatom je v sivej farbe Silver Arctic a manuálna verzia má nádhernú sýtu žltú Faro.

Nuž, ak nie ste veľmi priateľmi s manuálnym radením, potom by sa vám iste pozdával viac práve výkonnejší 130-koňový automat. V aute s manuálnym radením sme mali nižší výkon a bolo tu už cítiť limity pri zrýchľovaní, predovšetkým vo vyšších rýchlostiach a na diaľnici.

Máme tu však dva poznatky. Na jednej strane, v oboch prípadoch auto veľmi príjemne pridávalo pri bežnom rozbehu. Doslova to bolo malé žihadielko - samozrejme, v rámci svojich možností 74 kW a 96 kW. Bolo to však agilné vozidlo a v začiatkoch sme si museli dať i trochu pozor, aby sme nepodcenili jeho schopnosti a neskončili nosom v pred nami štartujúcom aute pri naskočení oranžovej.

Príplatok za automat sa mimochodom v cenníku pohybuje okolo dve tisíc eur. Rozdiel v našom prípade bol však v našich verziách ešte asi o tisícku vyšší, keďže išlo nie len o automat, ale aj o silnejší motor.

Alžbeta Harry Gavendová / HN

​Musíme sa však priznať, že jazda s manuálom ako takým vôbec nebola o poznanie negatívnejšia. Práve naopak, nejakým spôsobom sme si manuál priam obľúbili.

Samozrejme, že výhody automatu nemusíme opisovať, pričom ten sa h...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2020-08-04 13:50:42 - Feat.: 0 - Title: Plánujete cestu na dovolenku autom? Poradíme, na čo by ste nemali zabudnúť 02 - Modified: 2020-08-05 08:36:59 - Feat.: 0 - Title: Auto, ktoré dáva zmysel. Test šikovnej rodinnej novinky od Mercedesu 03 - Modified: 2020-08-06 15:14:38 - Feat.: 0 - Title: Maličkosti, ktoré môžu poškodiť vaše auto. Pri ich odstraňovaní buďte opatrní 04 - Modified: 2020-08-07 09:57:46 - Feat.: 0 - Title: Kam v aute patrí detská autosedačka? Problému sa venuje priamo polícia
01 - Modified: 2024-12-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Problém naštartovať či otvoriť dvere. Táto výbava vám v zime nemôže chýbať v aute 02 - Modified: 2024-12-25 11:00:00 - Feat.: - Title: Ako zvládol Razr tri mesiace používania? Vyskúšali sme si život s ohybnou Motorolou 03 - Modified: 2024-12-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Skráťte si čakanie na teplo: Poradíme vám, ako čo najrýchlejšie v zime vykúriť auto 04 - Modified: 2024-12-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Mali by ste radšej vrátiť vodičák? Tento kvíz musí zvládnuť každý motorista bezchybne 05 - Modified: 2024-12-23 18:30:00 - Feat.: - Title: Benzín: O slovo sa prihlásia Čína i Rusko. Čaká nás vianočné prekvapenie? Expert pre HN prezradil ďalší vývoj
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. december 2024 17:37