V januári minulého roka prišla na svet druhá generácia modelu Mercedes-Benz CLA, ktorý je akýmsi štýlovejším, emotívnejším a agresívnejšie pôsobiacim súrodencom klasickej triedy A. Zdieľajú spolu i platformu a niektoré dizajnové črty, hoci najmä vo verzii shooting brake by mnohí spoznávali v novinke kompaktné a pomerne dostupné „Áčko“ len ťažšie.
Testovaný kúsok je však niečím výnimočný. Nie je to len atraktívnym matným sivým lakom či športovo ladenými nárazníkmi. Nezainteresovaní si totiž povedia, že takúto úpravu si môžete dopriať v rôznych vizuálnych balíkoch, ak sa chcete cítiť na oko ako pretekár, no netúžite na benzínkach nechávať každý deň desiatky či stovky eur.
V tomto prípade však prvý dojem možno trochu klame a v skutočnosti pred vami stojí solídne nabrúsený a do istej miery aj prekvapivo praktický kompaktný model s hviezdou na kapote. O ambíciách totiž informujú najmä plakety na piatych dverách – označenie AMG, 45 a do tretice nenápadné písmenko S.
Vlastnosti superšportov
Prevzali sme si kľúče, nasadli do auta a stlačili štartovacie tlačidlo. Popravde, očakávali sme ováciu z výfukov za sprievodu praskania a bublania. No nič, žiadne pútanie pozornosti okolia sa nekoná. Už po prvých kilometroch nadobúdame pocit, že auto je v bežnom režime aj napriek veľkým 19-palcovým diskom pomerne komfortné a väčšie rázy sa do kabíny dostávajú len pri prejazde cez výrazné krátke priečne nerovnosti.
Adaptívny podvozok teda funguje dobre. Motor je kultivov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.