Značke Ford sa v Európe v posledných rokoch veľmi nedarí. Ťažko povedať prečo, autá robí veľmi dobré, aj keď niekedy sa tak úplne netrafí, ako napríklad v prípade kompaktného SUV Ecosport. To európskym zákazníkom nepadlo do oka a je na svoju kategóriu asi trochu drahé. Ale je tu krajšia Puma, ktorá to má napraviť.
Na opačnom konci ponuky SUV modelov má Ford už dlhšiu dobu model Edge. SUV amerického strihu opäť Európanom príliš nevonia, možno aj preto, že namiesto "plnotučných" amerických motorov dostalo v európskej verzii len dvojlitrový turbodiesel a cena bola opäť trochu vyššia.
Ford to však s neobvyklými SUV v Európe hneď nevzdáva. A nie, nové Bronco vraj zatiaľ do Európy nemieri, hoci by aj tu jeho retro dizajn iste zákazníkov oslovil (bez toho, aby tu auto malo väčšiu históriu, na ktorú vsádza v USA). Trochu prekvapivo však Ford európskym zákazníkom ponúkne nový Explorer, "plnotučné" SUV aj podľa amerických meradiel.
Tento kolos je v miestnych podmienkach obor, akého si dovoľujú ponúkať len prémiové značky: ľahko cez päť metrov dlhé auto je veľkostne presne niekde medzi BMW X5 a X7, Mercedesom GLE a GLS alebo takmer na chlp rovnako veľké ako aktuálne Audi Q7, len o trochu dlhší ako klasický Range Rover vo variante so štandardným rázvorom a má opäť trochu naviac oproti Volvu XC90. Podobne veľké autá mainstreamových značiek v Európe nenájdete, Ford je v tomto ohľade úplnou výnimkou.
Kto by si však pomyslel, že kúpou veľkého SUV od Fordu ušetrí, je na omyle. Explorer totiž s cenou štartuje na českom trhu (na Slovensku zatiaľ dostupný nie je) kúsok nad hranicou dvoch miliónov českých korún (konkrétne na 2 010 900 czk - približne 75-tisíc eur) a hoci ide o plne vybavené auto a príplatková výbava prakticky neexistuje, faktom je, že za tieto peniaze si môžete vyberať medzi ktorýmkoľvek z vyššie spomínaných modelov okrem Range Roveru a BMW X7.
Lenže! Ford za túto cenu zákazníkom okrem plnej výbavy ponúkne aj veľmi silný plug-in hybridný pohon, zatiaľ čo u konkurencie si za dva milióny zaobstaráte skôr základnejšie dieselové konfigurácie s pár príplatkami. Priznávame, aj tak vyzerá Explorer jednoducho drahý a drahý aj je, na druhú stranu je to však auto, ktoré má určité kúzlo.
Aj my sme ho však museli chvíľu objavovať a hľadať. Robili sme tak na testovacích jazdá...
Zostáva vám 85% na dočítanie.