Osem rokov. Tak dlhý čas ponúkal španielsky výrobca predchádzajúcu tretiu generáciu modelu Seat Leon, ktorý patrí aj napriek aktuálnemu trendu športovo-úžitkových automobilov k nosníkom portfólia značky. Podobne ako má Volkswagen svoj Golf a Škoda Octaviu, Seat stavia do pozície výkladnej skrine práve tento model.
A nemusí to byť iba kompaktný hatchback, ale taktiež praktickejší kombík. A ono vlastne už ani označenie kompaktný nie je úplne na mieste. Medzigeneračne totiž Leon narástol a je to cítiť najmä v kabíne. Čím nás teda po týždňovom teste novinka prekvapila a v čom spravila jemný krok vedľa?
Suverénny prejav
Leon ponúka v novej generácií celú plejádu motorizácií a dokonca i najzákladnejšiu elektrifikáciu v podobe mild-hybridu. V našom prípade však pod kapotou pracoval už pomerne overený slabší variant 1,5-litrového benzínového štvorvalca s výkonom 96 kW, ktorý bol spriahnutý so šesťstupňovým manuálom.
Z pohľadu dynamiky ide o priemerný agregát, ktorý pri dvojčlennom obsadení poskytne dostatok síl aj na ostrejšiu jazdu. Dych naberá už pri pomerne nízkych otáčkach, preto je najmä jazda v meste skutočne svižná. Ak však budete vozidlo využívať často v plnom obsadení (štyria alebo piati), odporúčame zvoliť výkonnejšiu verziu so 150 koňmi či dostupný dvojlitrový diesel.
Testovaná "jednap...
Zostáva vám 85% na dočítanie.