Už dlhé roky v rebríčkoch predajnosti na slovenskom či českom trhu kraľujú na prvých priečkach modely českej automobilky Škoda. Či už ide o kompaktný model Fabia alebo väčšieho súrodenca Octavia, obe vozidlá sú pre výrobcu dôležitým pilierom ponuky.
Zatiaľ čo Fabia sa novej generácie dočká až tento rok, Octavia vo svojej štvrtej generácii si odbila debut ešte koncom roka 2019. V prvom štvrťroku 2020 následne ponuku rozšíril aj očakávaný športovo ladený derivát RS, prvýkrát dostupný v elektrifikovanom plug-in hybridnom prevedení s prívlastkom iV.
Značka však nezavrhla ani úspešné spaľovacie verzie využívajúce palivo v podobe diesela či benzínu. No a práve čistokrvný benzínový kúsok si mohli HN v týždňovom teste dopodrobna odskúšať. Spĺňa predpoklady na ideálnu podobu Octavie RS alebo dať predsa len prednosť inej motorizácii?
Zábavu mieša s komfortom
Pod kapotou je u benzínovej "RSky" ukrytý koncernový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 180 kW (245 koní), spolupracujúci so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovým automatom DSG ako aj v našom prípade.
Bez ohľadu na zvolenú prevodovku však putuje všetok krútiaci moment výhradne na predné kolesá, no aby ste si nemysleli, že je kvôli tomu novinka oproti ponúkanej dieselovej štvorkolke znevýhodnená, dostala ako jediná špičkový predný diferenciál VAQ.
Vďaka tomu je možné brázdiť serpentíny a hltať zákruty aj v predokolke v podstatne väčšom tempe než v minulosti, až kým nedosiahnete pomerne vysoko stanovený limit vozidla a nedostaví sa typická nedotáčavosť. Schopnosť i zimných pneumatík prilepiť sa o asfalt je veľmi dobrá, pritom zásluhu v...
Zostáva vám 85% na dočítanie.