StoryEditor

Vyskúšali sme sympatický hybrid Toyoty. V meste sa cíti ako doma a poteší spotrebou

17.02.2021, 10:35
Ako dopadol test obľúbeného a v Premiere Edition prevedení poriadne atraktívneho mestského modelu od Toyoty?

Toyota Yaris je v Európe viac ako dvadsať rokov a za ten čas si tu získala naozaj slušnú popularitu. Okrem toho, že sa na Starom kontinente stal Yaris najvýznamnejším modelom Toyoty, bol už po uvedení prvej generácie v roku 1999 prvým modelom tejto značky, ktorý dostal ocenenie Európske auto roka. Už vtedy mal označenie “veľký malý”, v ktorom sa naráža na jeho istú priestrannosť vzhľadom k útlym rozmerom.

Japonský výrobca aktuálne múti vody štvrtou generáciou Yarisu, pričom opäť prináša okrem tradičného spaľovacieho agregátu i hybridný pohon. Práve tento model nám pristál v redakcii a my vám prinášame po týždni naše dojmy.

Ideál do mesta

“Chcel som, aby štýl vozidla zachytával postoj športovca na štartovacej čiare. Vidno to na zadných krídlach a nových proporciách. Je širšie, nižšie a kompaktnejšie, čo vytvára dojem zhutnenej sily.” Takto opísal vynovený dizajn exteriéru Toyoty Yaris hlavný konštruktér Jasunori Suezawa. Musíme súhlasiť, pretože auto pôsobí naozaj svižne a pripravené vyraziť na cestu.

​Okrem dynamických tvarov sa však Yaris pýši aj tým, že si neustále udržiava svoj charakter malého mestského auta. Celková dĺžka nepresahuje štyri metre, no rázvor kolies sa predĺžil o 50 milimetrov. Celkovo má auto tak širšie, mohutnejšie, ale i nižšie postavenie a vďaka malému polomeru otáčania s ním ľahko zaparkujete v preplnených mestských priestoroch.

V nami testovanej verzii Premiere Edition sme mali navyše okrem príťažlivej farby koralovej červenej nakombinovanú strechu v čiernej farbe. Spolu s čiernymi prvkami prednej masky to pôsobilo naozaj dobre. Navyše, z ponuky 15- až 17-palcových kolies boli v našom modeli práve najväčšie 17-palcové zliatinové disky kolies, ktoré tomuto čipernému autíčku ešte pridali na efekte.

Alžbeta Harry Gavendová / HN

​Zo subjektívneho hľadiska iba povieme, že nepatríme k najväčším fanúšikom odvážnych ázijských dizajnov. Sympatickejšie sú nám skôr autá v konzervatívnejšom prevedení. I keď, na druhej strane, Yaris nepôsobí nijako extrémne a drží sa stále istého príj...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-01-29 11:57:42 - Feat.: 0 - Title: Toto je nové najrýchlejšie auto sveta. Tretí pokus o rekord vyšiel, no nie úplne dokonale 02 - Modified: 2021-02-02 11:59:32 - Feat.: 0 - Title: Chyba, ktorá sa vám nemusí vyplatiť. Zanedbávate umývanie auta v zime? 03 - Modified: 2021-02-10 12:11:04 - Feat.: 0 - Title: Audi predstavilo doposiaľ azda najkrajšie auto. Kupé Iron Mana prekonáva hranicu 640 koní 04 - Modified: 2021-02-12 10:39:49 - Feat.: 0 - Title: Legenda stále žije. Land Rover uviedol limitovanú edíciu ikonického Defendera 05 - Modified: 2021-02-15 09:45:14 - Feat.: 0 - Title: Porsche má na konte zaujímavý rekord. Toto je aktuálne najrýchlejšie auto v interiéri
01 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 02 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 03 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 04 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK 05 - Modified: 2024-11-15 00:05:59 - Feat.: - Title: Fotoaparáty z drahšieho modelu zabalili do menšieho tela. Vyskúšali sme krásnu Motorolu s prívlastkom Neo
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. november 2024 05:35