Toyota Yaris je v Európe viac ako dvadsať rokov a za ten čas si tu získala naozaj slušnú popularitu. Okrem toho, že sa na Starom kontinente stal Yaris najvýznamnejším modelom Toyoty, bol už po uvedení prvej generácie v roku 1999 prvým modelom tejto značky, ktorý dostal ocenenie Európske auto roka. Už vtedy mal označenie “veľký malý”, v ktorom sa naráža na jeho istú priestrannosť vzhľadom k útlym rozmerom.
Japonský výrobca aktuálne múti vody štvrtou generáciou Yarisu, pričom opäť prináša okrem tradičného spaľovacieho agregátu i hybridný pohon. Práve tento model nám pristál v redakcii a my vám prinášame po týždni naše dojmy.
Ideál do mesta
“Chcel som, aby štýl vozidla zachytával postoj športovca na štartovacej čiare. Vidno to na zadných krídlach a nových proporciách. Je širšie, nižšie a kompaktnejšie, čo vytvára dojem zhutnenej sily.” Takto opísal vynovený dizajn exteriéru Toyoty Yaris hlavný konštruktér Jasunori Suezawa. Musíme súhlasiť, pretože auto pôsobí naozaj svižne a pripravené vyraziť na cestu.
Okrem dynamických tvarov sa však Yaris pýši aj tým, že si neustále udržiava svoj charakter malého mestského auta. Celková dĺžka nepresahuje štyri metre, no rázvor kolies sa predĺžil o 50 milimetrov. Celkovo má auto tak širšie, mohutnejšie, ale i nižšie postavenie a vďaka malému polomeru otáčania s ním ľahko zaparkujete v preplnených mestských priestoroch.
V nami testovanej verzii Premiere Edition sme mali navyše okrem príťažlivej farby koralovej červenej nakombinovanú strechu v čiernej farbe. Spolu s čiernymi prvkami prednej masky to pôsobilo naozaj dobre. Navyše, z ponuky 15- až 17-palcových kolies boli v našom modeli práve najväčšie 17-palcové zliatinové disky kolies, ktoré tomuto čipernému autíčku ešte pridali na efekte.
Zo subjektívneho hľadiska iba povieme, že nepatríme k najväčším fanúšikom odvážnych ázijských dizajnov. Sympatickejšie sú nám skôr autá v konzervatívnejšom prevedení. I keď, na druhej strane, Yaris nepôsobí nijako extrémne a drží sa stále istého príj...
Zostáva vám 85% na dočítanie.