Mnohí z nás si môžu pri slovnom spojení “elektrické SUV” ťukať na čelo. Je to kombinácia, ktorá na prvý pohľad nedáva veľký zmysel. Mohutné a ťažké autá sú väčším žrútom energie ako bežné mestské elektroautá. Vývoj v oblasti batérií však ide dopredu a aj keď v priemere zďaleka nie sme s elektrickým dojazdom tam, kde SUV so spaľovacím motorom, situácia sa zlepšuje.
"Pri SUV elektromobiloch je prirodzene vyššia spotreba, ale aj miesto na väčšie batérie. Vo výsledku môže byť nevýhodou celková vyššia hmotnosť takéhoto elektromobilu. Zvládnutie tejto problematiky je však čisto na automobilkách. Už aj väčšie SUV začínajú mať zaujímavý dojazd," vysvetľuje situáciu Tomáš Kuník z portálu MojElektromobil.sk.
"Budúcnosť tu preto vidím, no potrebuje to čas. Prvé mestské elektromobily dokázali prejsť pár desiatok kilometrov a tento rok sa na trh dostanú elektromobily s deklarovaným dojazdom cez 800 kilometrov. Reálny síce bude nižší, avšak aj skutočne využiteľných 500 až 600 kilometrov je pre drvivú väčšinu ľudí postačujúcich. Najmä, keď sa nabíjacie časy neustále skracujú. A podobne to bude aj s elektrickými SUV," dopĺňa.
Na cestách vo svete navyše už jazdí množstvo vozidiel s týmto označením v podobe modelov Audi e-Tron, Kia e-Niro, Hyundai Kona Electric, Mercedes-Benz EQC, Jaguar i-Pace či Tesla Model X. Koho sme nespomenuli? Jednu veľkú automobilku, ktorá ešte donedávna nemala zastúpenie v tomto segmente.
Je to BMW a do hry sa momentálne začínajú zapájať s modelom BMW iX3. Práve tento model sme mali možnosť na jedno doobedie vyskúšať. Nejde tak o plnohodnotný veľký test, ale poďme sa s autom viac zoznámiť a predstaviť si prvé dáta z reálnej jazdy.
Známe tvary
BMW iX3 vo výbave Impressive sme pred showroomom prebrali o deviatej ráno počas jedného z najstudenších dní, aké sme v Bratislave túto zimu zažili. Spomíname to hneď na začiatku preto, že elektromobily môžu mať svoje nálady podľa ročného obdobia a krátky test tak mohol byť z veľkej časti ovplyvnený aj týmto faktorom.
Prvý dojem bol z nášho pohľadu vynikajúci - auto bolo vo farbe Mineral White, ktorá sa v rannom slnku perleťovo leskla. Ticho ako snehová vločka dorazilo pred vchod a po nastúpení sme pociťovali naozaj chytľavú vzdušnosť interiéru. Tá bola spojená i s panoramatickou strechou, cez ktorú sa predieralo dovnútra poriadne množstvo svetla a autu to z nášho pohľadu rozhodne pristalo.
Hoci je iX3 prvé elektroSUV od BMW, nebolo vystavané “od podlahy” ako elektrické auto. Vychádza z modelu X3, čo sa výrobca nesnaží nijako poprieť. Práve naopak. Séria X3 je tak preňho prvá, ktorou sa bude snažiť pokryť najrôznejšie požiadavky klientov a predpisy regulačných orgá...
Zostáva vám 85% na dočítanie.