Pri pohľade do technického preukazu Cupra Leon SP očakávania nadšeného fanúšika razom spľasnú. “To čo je za Cupru? Veď má len 110 kW,” spýtal sa zmätene kamarát, ktorý si pod značkou Cupra ihneď predstavil o pár desiatok koní viac.
Nuž, na jednej strane, táto plug-in hybridná Cupra má naozaj vyšší výkon ako 110 kW, no veci sú v tejto verzii nového kombíku trochu “komplikovanejšie”. Poďme ich postupne odhaliť a rozlúsknuť.
Divízia Cupra patriaca pod krídla Seatu uviedla vo februári minulého roka na svetlo sveta práve model Cupra Leon. Ten má predstavovať “Kráľa Leonov” a ako prvý Leon s novým medeným znakom uprostred prednej masky prináša komfort, zaujímavý dizajn i moderné technológie.
Na prvý pohľad by bol tento kus len bežným sivým autom. Kde-tam ho však zdobili ďalšie bronzové prvky, ktoré mu dodávali skvelý punc. Boli doslova neprehliadnuteľné a my sme sa aj pri pohľade na falošné olemované bronzové výfuky len pousmiali a povedali si - ale veď... dobre to vyzerá.
Predný nárazník je športovejší, má väčšie nasávacie otvory a dokonca sú tu aj vlastné disky kolies s brzdami medenej farby s nápisom Cupra. V kombinácii s prednými svetlometmi či zadnou súvislou svetelnou lištou to celé tvorilo veľmi pekný celok. Samozrejme, necháme tu priestor aj pre váš osobný vkus, ktorý sa s tým naším nemusí stotožňovať.
Benzín a elektrika
Pod kapotou môže mať nový Leon Cupra rôzne typy agregátov. Okrem výhradne spaľovacích motorov sa však automobilka snaží niečo uhrať aj na eko-nôtu. K slovu sa teda dostal plug-in hybrid, ktorého základ tvorí benzínový štvorvalcový motor s výkonom 110 kW. K nemu však treba pripočítať ešte výkon elektromotora, ktorý má výkon 85 kW a spoločne poskytujú systémový výkon 180 kW, čiže 245 koní.
Maximálny krútiaci moment sa pri zapájaní elektromotora zvýši z 250 Nm až na 400 Nm. A aj keď si možno model Cupra pýta niečo viac, pohon je prenášaný len na prednú nápravu.
Trojicu štandardných jazdných režimov v podaní Comfort, Sport a Individual dopĺňa ešte špeciál menom Cupra. Ten sa postará o to, že sa vám zostrí riadenie, prituhne podvozok a dodá 200 koní... Nie však skutočných, ale tých zvukových.
V tom momente totiž nadobudnete reprodukciou zvuku pocit, že sedíte v niečom omnoho silnejšom. Tento efekt je pre nás popravde horší, ako spomínané falošné výfuky. Ani jedna z týchto vecí však nie je výhradou Cupry či Seatu a obľubujú ich aj iní výrobcovia. Nejde tak o žiadnu raritu - takéto riešenie nájdeme aj u "súrodenca" menom Škoda Octavia R...
Zostáva vám 85% na dočítanie.