Facelift či modernizácia? Musíme už hneď na úvod povedať, že v tomto prípade by sa dalo pokojne hovoriť o úplne novom modeli.
Obľúbený Hyundai Santa Fe pôsobí vo svojej štvrtej generácii na trhu od roku 2018 a už po dva a pol roku svojej životnej etapy sa dočkal rozsiahlych zlepšení. Skutočne radikálnych zlepšení.
Juhokórejská automobilka totiž neprepracovala tradične iba detaily na nárazníku, ale dopriala svojmu vlajkovému SUV zásadne upravený vzhľad prednej časti, rozdiely nájdeme aj v interiéri, v útrobách sa ukrýva nová technika a auto stojí na inovovanej podvozkovej platforme. Pozrime sa teda bližšie na to, čo dokáže novinka zákazníkovi ponúknuť.
Výkonom príliš neohúri
O pohon sa v testovanom kúsku staral nový plne hybridný pohon kombinujúci 1,6-litrový benzínový agregát T-GDI s 58-koňovým elektromotorom, so šesťstupňovou automatickou prevodovkou a s pohonom všetkých štyroch kolies HTRAC. Celkový výkon jednotky je vyladený na úctyhodných 230 koní a vzhľadom na absenciu nutnosti nabíjania z externého zdroja je motorizácia vhodná pre skutočne kohokoľvek.
Takzvané Full Hybridy sa vyznačujú tým, že kvôli dosiahnutiu úspory nemusíte robiť kompromisy na poli dojazdu a naháňať sa za nabíjacími stanicami. Auto si samo volí využívanie elektrického pohonu na základe jazdnej situácie a osadená batéria čerpá energiu z rekuperácie pri brzdení, pričom jej stav nabitia sa udržuje niekde v strede.
Zostáva vám 85% na dočítanie.