Do roku 2018 patrila športová divízia Cupra priamo pod španielsku automobilku Seat a práve modelový rad Leon tvoril akýsi základný kameň jej ostrej ponuky. Za tie roky si získal bohatú fanúšikovskú základňu a niet sa teda čomu čudovať, že na svojej úspešnej ceste pokračuje aj pod krídlami osamostatnenej značky Cupra.
Nedávno sme v redakcii HN vyskúšali už aj historicky prvýkrát ponúkaný plug-in hybridný variant e-Hybrid kombinujúci benzínovú „jednaštvorku“ s elektromotorom a možnosťou externého nabíjania či jazdy čisto na elektrinu.
Aktuálne sme sa však konečne dočkali aj očakávaného testu tej pravej a najvýkonnejšej verzie pre všetkých milovníkov konvenčných spaľovacích motorizácií. Zabudnite teda na akúkoľvek elektrifikáciu, tichú jazdu pomocou batérií a detailnejšie sa pozrime na stále veľmi praktický kombík Cupra Leon Sportstourer poháňaný čisto benzínovým top agregátom. Predstavujeme vám univerzálneho kráľa všetkých Leonov.
Vrchol ponuky
Pre najnáročnejších zákazníkov bude jasnou voľbou práve tento kombík. Ako jediný je totiž v ponuke aj s vrcholnou motorizáciou kombinujúcou dvojlitrový benzínový štvorvalec naladený na 228 kW (310 koní) výkonu a 400 Nm krútiaceho momentu so sedemstupňovým automatom či pohonom všetkých kolies 4Drive.
Manuál z portfólia úplne vypadol a slabšie vyhotovania modelu disponujú výhradne pohonom predných kolies. Náš Cupra Leon Sportstourer je teda parametrami absolútnou „topkou“. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 kilometrov za hodinu a disciplínu šprint z nuly na stovku absolvuje za úctyhodných 4,9 sekundy....
Zostáva vám 85% na dočítanie.