Skromný dom v okolí Bratislavy, jednoizbový byt zhruba v jej centre, tisíc dovoleniek v Chorvátsku pre menšiu rodinu alebo približne 158 priemerných mesačných miezd Slováka podľa Štatistického úradu pre rok 2020.
To všetko predstavuje suma 178-tisíc eur, alebo teda cena nami testovaného BMW M8 Coupé Competition. Práve sa pozeráte na najlepší model z produkcie ostrej divízie BMW M, aký si v súčasnosti môžete od mníchovského výrobcu vôbec zaobstarať.
Samozrejme, pre „menej náročných“ sa začína cena novinky na hodnote 152 500 eur, no ak prirátame takmer štvortisícové lakovanie Frozen Marina Bay Blue, Balík M Competition za takmer 17-tisíc eur alebo rad ďalších príplatkových prvkov, naša výsledná suma atakujúca takmer 180-tisíc nie je vôbec nedosiahnuteľná. Práve naopak.
Brutálny výkon
BMW M8 Coupé Competition teda rozhodne nepatrí k vozidlám pre bežných smrteľníkov a u mnohých zrejme zostane len nereálnym snom, no pokúsime sa vám priblížiť jeho schopnosti, prednosti i niektoré slabšie stránky. Áno, aj model s takouto cenovkou môže v istých oblastiach ťahať za kratší koniec, avšak vy mu to radi odpustíme. Stavte sa.
Začať môžeme absolútnym klenotom ukrytým priamo pod mohutnou dlhou prednou kapotou. Srdcom modelu je totiž 4,4-litrový benzínový osemvalec s dvomi turbodúchadlami umiestnenými medzi hlavami valcov (takzvané horúce turbá), výkonom až ohromujúcich 460 kW a mamutím krútiacim momentom siahajúcim na 750 Nm.
Zostáva vám 85% na dočítanie.