Do roku 2040 bude podľa prieskumov automobilky Peugeot žiť v mestách takmer päť miliárd ľudí. Jednou z najväčších výziev pre toto storočie tak bude podľa nich aj to, aby sa pretvoril mestský priestor na udržateľný. Už teraz sa pritom mnohí ľudia pokúšajú meniť svoje návyky, do práce jazdia na kolobežke, na bicykloch, mnohí sa tiež namotivovali ku kúpe hybridu či elektromobilu.
Peugeot sa teda v tomto duchu zaviazal, že do roku 2023 bude mať svoje portfólio kompletne elektrifikované. Už teraz ho tvoria mestské elektrické vozidlá Peugeot e-208, Peugeot e-2008, no tiež stopercentne elektrické úžitkové vozidlá.
“Power of choice”
Nová generácia elektrifikovaných vozidiel však zároveň dáva zákazníkom vybrať si taký typ pohonu, ktorý čo najviac vyhovuje ich potrebám bez obmedzení v dizajne, komforte, úrovne výbavy, vnútorného priestoru, či dokonca objemu kufra. Ide o motto “Power of choice”, teda sloboda vo výbere pohonu.
Ak si teda zvolíte napríklad nami testovaný e-2008, máte tu rovnaký kufor ako v modeli so spaľovacím motorom. Totožný je tiež interiér, stačí si len zvoliť výbavu. Dosť však teoretických papierových rečí, poďme sa pozrieť na zúbky novému Peugeotu e-2008.
A že má teda tie zuby poriadne! Jeho výrazné predné svetlá totiž tvoria aj známe tesáky, ktoré sú perfektným kúskom dopĺňajúcim prednú časť vozidla. Tenké svetlo tvorí pás pripomínajúci zubiská leva, ktorého má značka v logu. Dizajn musíme celkovo z nášho pohľadu pochváliť. Sme fanúšikmi "pežoťáckej" premeny, ktorú v posledných rokoch značka predviedla.
Páčia sa nám odvážne tvary i pomerne masívne prevedenie celého modelu e-2008. Otázkou možno je, či na ne celkovo jemne nedopláca horšou aerodynamikou na diaľnici, no v rámci mestských rýchlostí to zvládal až veľmi dobre. K spotrebe sa však dostaneme neskôr.
V každom prípade, dizajnérsky efekt zvláštnej mriežky "chladiča" sa nám veľmi pozdával. Tá je totiž vo vstupujúcich častiach vo farbe karosérie
Pohon a spotreba
Model e-2008 je vybavený pohonom predných koklies a obsahuje elektromotor s výkonom 100 kW, teda 136 koní s maximálnym krútiacim momentom 260 Nm. V prípade potreby je ihneď k dispozícii. Z našich skúseností však záviselo na tom, ktorý z jazdných režimov používame. V režime Sport boli samozrejme reakcie na pedál rýchlejšie a auto...
Zostáva vám 85% na dočítanie.