Obe vozidlá, Škoda Kushaq i Slavia, sú nečakane priestranné a samozrejme s jednoduchšou technikou, to jednoducho patrí k žánru. Technickú príslušnosť k malým autám prezrádzajú do podbehov zapadnuté malé kolesá. Práve kvôli nim z niektorých pohľadov divákovi príde, že na celku niečo nesedí.
Taký je indický motorizmus: jednoduchý, hrajúci na efekt a pasúci po priestore. Ako auto jazdí, je vlastne jedno, hlavne aby malo vychytaný infotainment s pripojením k telefónu, na internet a wi-fi. V tom je indické publikum nekompromisné, píše iDNES.cz.
Na zložitý indický trh sa musí improvizáciou a nečakanými riešeniami. Snáď aj preto dostala česká značka, ktorá chvíľami dodnes doháňa k zúrivosti nemecké vedenie „českými riešeniami“ zapeklitých problémov, s ktorými si teutonské procesy korporácie neporadia, na starosti indický trh.
Otcovstvo oboch škodoviek, ktorými značka v Indii začína novú éru, oficiálne automobilka priznáva Janovi Řepovi, šéfovi produktového marketingu Škody Auto v Indii. Našpecifikovať, ako majú byť obe vozidlá koncipované, čo majú vedieť, aké majú byť veľké a akú majú dostať výbavu, bola jedna z prvých úloh, ktorú dostal, keď v roku 2017 do Indie za Škodovku prišiel.
V hantýrke automobiliek sa tomu hovorí „package“. Ten sa vytvorí zo stále presnejšie špecifikovaných požiadaviek a podľa neho potom postupujú dizajnéri a konštruktéri pri stavbe vozidla. Jan Řepa zacielil autá diametrálne odlišne, každé má inú úlohu. Kushaq ide do extrémne nabitého, vysoko konkurenčného segmentu – predaje SUV valcujú v Indii všetko – má teda loviť v kategórii, ktorá je obsadená, musí preťahovať zákazníkov iným.
Zostáva vám 85% na dočítanie.