Dnešný svet áut je trochu – veľmi – podivný, nová generácia auta väčšinou neznamená zlepšenie, skôr naopak. A potom tu je Honda so svojim Civicom. A varaint Type R, ako vrchol ponuky, je dôkaz, že sú stále ešte v automobilkách niekde schovaní autíčkari, ktorí chcú robiť veci postarom, poctivo, majú pud veci zlepšovať. Aspoň pri Honde, inde sa radšej zaoberajú inklúziou, rovnosťou všetkých pohlaví a márne zháňajú ženy do vývojových tímov.
Honda Civic Type R – pre milovníkov tých oddaných japončíkov jednoducho CTR – je tu v šiestej generácii odvodenej z jedenásteho vydania najslávnejšieho modelu značky. Nový Type R si Honda nadelila na oslavu 25 rokov od uvedenia prvého CTR a k päťdesiatke modelu Civic, píše iDNES.cz.
Na okruhu v Suzuke už vytvorila novinka nový traťový rekord pre vozidlá s pohonom prednej nápravy. S obyčajným hybridným (a neskutočne podareným) aktuálnym civicom má teda zvonku spoločný len plech strechy, predných dverí a plastové veko kufra (o 20 percent ľahšie ako predtým), inak je všetko svojbytné, extra vyvinuté pre tohto okreskového bitkára. Všetky krídla, krídelká, prieduchy a ďalšie plôšky a doplnky sú funkčné, pridávajú 90 kilogramov prítlaku oproti civilnému prevedeniu.
Veľkým pozitívom je aj to, že vzhľad ubral na teatrálnosti, takže vyzerá oveľa príčetnejšie, vrátane funkčného otvoru v kapote (hliníková o 43 percent ľahšia ako oceľová kapota predchádzajúceho modelu) a nového zadného difúzora, čo zlepšuje aerodynamické vlastnosti.
Zostáva vám 86% na dočítanie.