Značka automobilov Ssangyong nie je na našom trhu žiadna novinka, hoci o nej stále poniektorí nevedia alebo ju považujú za čínsku. Prvé kusy sa tu pritom relatívne úspešne predávali už v 90. rokoch a viacere vtedy známe mená si kórejská značka podržala vo výrobe dodnes. Aj typ Korando, ktorý si niektorí pamätajú ako vcelku divne vyzerajúci trojdverový teréniak.
Keďže ho kórejský výrobca robí od roku 1983, je dokonca zapísaný v Guinessovej knihe rekordov ako najdlhšie meno kórejských automobiliek. Bola to druhá generácia typu, ktorého meno je v produkcii dodnes.
V poradí už štvrtá generácia kompaktného modelu Ssangyong Korando však už nie je nekompromisný teréniak, ale skôr zapadá do mimoriadne obľúbeného segmentu športovo-úžitkových vozidiel. Test redakcie Ssangyong Korando to potvrdzuje, a objavuje mnohé zaujímavosti, ktoré môžu pri kúpe zavážiť.
Dá sa povedať, že je Ssangyong Korando dokonca skôr crossover, keďže svetlá výška nie je nijako nadpriemerná a mnohí volia verziu s pohonom predných kolies, takže na významné jasné vlastnosti v ťažšom teréne bude nutné tak trochu zabudnúť.
Ako zistíte recenzie redakcie TopSpeed.sk, je to aj napriek tomu veľmi vydarené auto za skvelé peniaze, ktorého poslanie je v prvom rade plniť denné potreby rodiny v meste a jeho blízkom okolí. Túto úlohu bude spĺňať s radosťou a úspešne. Bohatá hodnota rázvoru kolies dopriala modelu nadpriemerne veľký kufor i vnútroný priestor na kategóriu tohto vozidla.
Na tieto typy používania je vo výsledku Korando štvrtej generácie takmer dokonalé (ak znova pripomenieme skvelé ceny, za ktoré je v ponuke) napriek tomu, že mu v podrobnom videoteste je vyčítaných hneď niekoľko vecí. Nepreháňame ak sa v nadpise nahlas pýtame, či je toto skutočne lepšia voľba ako Dacia Duster, pretože je celkom možné, že naozaj je.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.