Seat ešte v roku 2019 priniesol na svetlo sveta svoj dizajnovo zaujímavý koncept s označením el-born, ktorý bol predzvesťou budúceho plne elektrického modelu automobilky a v podstate i prvého od základu na platforme MEB stavaného elektromobilu z jej produkcie. Štúdia sympatického hatchbacku sa však napokon nepretavila do novinky z dielne Seatu, ale jeho pôvodne športovej divízie a dnes už samostatnej značky Cupra.
Ak sa vám niektoré krivky zdajú povedomé, tak vedzte, že Cupra Born je vlastne prezlečený a v mnohých smeroch slušne vylepšený Volkswagen ID.3. Pod odlišným vizuálnym kabátom sa tak ukrýva technika, ktorú si zdieľajú značky naprieč koncernom VW.
Je to chyba? Určite nie, je to prirodzené. Nás však počas testu viac zaujímalo, čo dokáže Born oproti nevlastnému súrodencovi ponúknuť a či je skutočne hodný vystupovania pod temperamentnou značkou Cupra.
Hothatch viac dizajnom než jazdou
Rukami nám konkrétne prešla verzia s naladením na 170 kW (231 koní), základnou 58 kWh batériou, pohonom výlučne na zadné kolesá a s výbavou First Edition. Elektromotor je uložený nad zadnou nápravou a krútiaci moment prenáša jednostupňová prevodovka s rozvodovkou. Na stovku sa vďaka použitej technike dostanete z nuly za 7,3 sekundy, čo nie je zlé, avšak rozhodne nejde o žiadnu extrémnu, do sedadiel zarážajúcu dynamiku. A maximálka je následne obmedzená na 160 km/h.
Zostáva vám 82% na dočítanie.