Od roku 2018, keď sa pôvodne športová divízia španielskej automobilky Seat pretavila do samostatnej značky Cupra, už ubehlo približne päť rokov. Za ten čas si „novo vzniknutý“ výrobca urobil na trhu opäť o čosi výraznejšie renomé a aj navzdory pomerne netradičnému a pre mnohých stále trochu neznámemu logu žne veľmi slušné predajné úspechy. Najmä teda vystupuje do popredia crossover Formentor, ktorý bol zároveň vôbec prvým originálnym počinom značky.
V redakcii HN sa za uplynulé roky už vystriedalo hneď niekoľko verzií Formentora, či už išlo prekvapivo o dieselové vyhotovenie, skromnejší benzín alebo ostrejšie vyladený variant, vždy to bolo príjemné stretnutie. Aj vďaka tomu, že výrobca ponúka model v mimoriadne pestrom zástupe motorov, patrí práve Formentor k najpredávanejším produktom Cupry. Hoci z istého uhla pohľadu môže byť takýto prístup niekomu menej sympatický, predsa len, prečo by mala športová značka ponúkať model aj s koncernovou „jednapäťkou“?
Nám sa však teraz dostal do rúk absolútny vrchol v limitovanom počte, ktorý bude poriadnou exkluzivitou nielen na našich cestách, ale aj tých zahraničných. Pre celý svet sa má totiž vyrobiť celkovo iba sedemtisíc kúskov. A aby tej exkluzivity nebolo málo, značka dopĺňa ponuku aj o variant VZ5 TAIGA GREY – ide o model v sivej farbe Taiga s 999 očíslovanými jednotlivými kusmi. Opäť celosvetovo. Vráťme sa však k našej VZ5. Je vlastne po všetkých skúsenostiach s Formentorom o čom písať?
Srdce od Audi s charakterom
Tým najdôležitejším, čím sa top model Formentor VZ5 odlišuje od ostatných verzií, je pohonná jednotka. Tú si Cupra prevzala z dielne Audi, keďže ide o ikonický 2,5-litrový päťvalcový benzínový motor s porciou 390 koní. Oproti druhej najvýkonnejšej verzii – Formentor VZ 310 – je to rozdiel „iba“ 80 koní, avšak pozmenených tu bolo viac vecí. Okrem toho, už po prvotnom naštartovaní vás na duši pohladí typický zvuk päťvalca. Nijako špeciálne nedofarbovaný, pre niekoho priam až trochu nevýrazný, no pod plynom sa dokáže veľmi pekne rozoznieť, čím podporí porozumenie správania motora i spojenie vodiča s autom.
Zostáva vám 70% na dočítanie.