StoryEditor

„Dinosaurus“ od Lexusu končí. Stelesnenie dokonalosti sme stihli zažiť na vlastnej koži

04.02.2024, 00:00
  • Na týždeň sme usadli do modelu LC500 Bespoke Performance Top, ktorý sa radí k elite na trhu.
  • V útrobách ukrýva mimoriadne luxus, kvalitné materiály a najmä elektrifikáciou nezasiahnutý osemvalec.
  • Atmosférický vysokoobjemový motor dodáva autu charakter a pritom je použiteľné na dennej báze.

Lexus LC500 na trhu pôsobí už nejaký ten piatok a okrem toho, že k dispozícii je pre zákazníkov v čisto spaľovacej alebo aj v hybridnej verzii, vyberať si môžu záujemcovia aj z uzatvoreného kupé vyhotovenia alebo otvoreného variantu Convertible. Ide o model, ktorý už dlhé roky zhmotňuje automobilovú dokonalosť a prináša zároveň perfektne vyvážený charakter či vlastnosti.

Pod kapotou sa totiž nachádza plnokrvný benzínový osemvalec alebo šesťvalec (LC500h), jazdné vlastnosti sú na mimoriadne vysokej úrovni, luxus cítite už pri pohľade na vozidlo a komfortom prekvapí aj tých, ktorí sú zvyknutí na bežné „civilné“ automobily. Praktickosť síce nie je najlepšia, no záujemca o Lexus LC zrejme nebude premýšľať nad sťahovaním skríň a v zálohe bude mať často ešte iné priestrannejšie auto.

V každom prípade, v nami testovanej „rozlúčkovej“ verzii po modernizácii ani tá praktickosť nebola zas taká zlá. Ide o rodinný model? Rozhodne nie. Prednosti sú však niekde inde a kto ešte váha, mal by svoje rozhodnutie urýchliť. Model totiž v ponuke zotrvá približne do apríla 2024 a následne s ním odíde do dôchodku aj číra dokonalosť na štyroch kolesách, ktorú predstavoval. 

Nestarne, no facelift pomohol

Lexus modelu LC doprial ešte na posledných niekoľko mesiacov svojho pôsobenia niekoľko vylepšení, ktoré majú prilákať nerozhodných zákazníkov a zároveň povýšiť už i tak veľmi dobrý automobil na vyššiu úroveň. Jednoducho ho priblížiť súčasnému svetu, a to najmä z hľadiska technológií alebo jemných korektúr v rámci dizajnového spracovania. Základ, ktorý funguje a neopozeral sa ani za uplynulé roky, však zostal našťastie zachovaný.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-03 01:26:23 - Feat.: 1 - Title: Elektromobily sú čierne diery na peniaze. Volvo prestane financovať značku Polestar 02 - Modified: 2024-02-02 14:24:32 - Feat.: 1 - Title: Elektromobil vypálil rybník spaľovákom: Toto sú najpredávanejšie autá Európy v roku 2023 03 - Modified: 2024-01-31 09:37:53 - Feat.: 1 - Title: Ikonické modely áut z 90. rokov: Spoznáte ich? Mnohé z nich nájdete na cestách dodnes 04 - Modified: 2024-01-26 11:07:40 - Feat.: 1 - Title: Vráti sa Európa k spaľovákom? Na zmenu zostáva len rok, hovorí šéf českej Toyoty 05 - Modified: 2023-11-27 15:17:47 - Feat.: 1 - Title: Lexus, ktorý predbehol trend. Zisťovali sme, ktorá verzia novinky dáva najväčší zmysel 06 - Modified: 2023-10-14 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Luxusnejšie MPV nenájdete. Vyskúšali sme Lexus, ktorý vám interiérom vyrazí dych
01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 03 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 04 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 05 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. november 2024 02:01