StoryEditor

Vyskúšali sme skromnejší crossover, ktorý mnohým Slovákom s prehľadom postačí

30.06.2024, 00:00
  • Priestorom prekvapí, dizajnom rozhodne neurazí a motoricky ponúka na výber vhodnú voľbu snáď pre každého.
  • Nová generácia crossoveru Hyundai Kona robí výrazný krok vpred, no nezaobišlo sa to bez istých nedostatkov.
  • Aká je novinka v skromnejšej, no celkovo naozaj dobre vybavenej verzii Family? A s trojvalcom i manuálom?

Keď sa v roku 2017 svetu prvýkrát odhalil kompaktný crossover Hyundai Kona, spôsobilo to nemalý rozruch. Nešlo ani tak o samotný fakt, že kórejská automobilka prinesie do mimoriadne obľúbeného B-SUV segmentu svojho zástupcu, ale skôr o dizajn. Prvá generácia sa totiž vyznačovala pomerne agresívnou prednou časťou, ktorú dopĺňali výrazne plastovo lemované blatníky a do viacerých úrovní delené svetlomety (vpredu i vzadu). 

Dizajn, ktorý priniesol pre mnohých pomerne veľa tvarového kombinovania však zafungoval a aj na slovenských cestách sa Kona objavuje naozaj často. Veľkosťou poskytovala veľmi dobré podmienky pre využívania aj pre menšie rodiny, nechýbala pomerne bohatá výbava a taktiež slušný výber motorizácií. Tie neskôr doplnila aj hybridná či plne elektrická verzia a aby toho nebolo málo, v roku 2021 sme sa dočkali aj prvého ostrého crossoveru z produkcie značky – skvelého modelu Kona N.

Po facelifte, ktorý Kona absolvovala ešte v roku 2020, však už prišiel koncom roka 2022 čas aj na zaslúženú generačnú obmenu. A tak úspešný kórejský crossover dostal nástupcu v podobe druhej, podstatne dizajnovo uhladenejšej generácie, ktorá sa k nám teraz dostala na redakčný test v skromnejšej výbave Family (druhá najnižšia), s trojvalcom a manuálnou prevodovkou. 

Uhľadenejší a jednoduchší

Odpoveď, či je novinka atraktívnejšia ako predchodca, necháme na vás. Po tom, ako pôsobila na niektorých motoristov prvá generácia trochu prekombinovane, tá druhá ide jasnou cestou minimalizmu. Aspoň teda v porovnaní s predchodcom. Stále sa tu však nájdu prvky, ktoré jej dodávajú robustnosť a zároveň môžu pôsobiť trochu zbytočne a uberú na dravosti. Kórejská značka aplikovala na Konu svoj nový dizajnový jazyk, ktorý môžeme nájsť aj na ďalšom modeli – menšom bratovi menom Bayon.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-12 09:37:27 - Feat.: 1 - Title: Hyundai odhaľuje malý a lacný elektromobil. Najmenšie SUV má prejsť 355 kilometrov 02 - Modified: 2024-05-30 14:14:45 - Feat.: 1 - Title: Radikálne zmeny potešia. Testovali sme najpredávanejšie SUV od Hyundai v novej forme 03 - Modified: 2024-05-28 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Hyundai prináša svoj vylepšený mestský crossover už aj na Slovensko. Koľko stojí? 04 - Modified: 2024-05-07 09:44:30 - Feat.: 1 - Title: Najpredávanejší Hyundai na Slovensku prešiel vylepšeniami. Vieme, koľko stojí 05 - Modified: 2024-04-17 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Urastené rodinné SUV aj pre siedmich je na Slovensku. Hyundai prezradil oficiálne ceny
01 - Modified: 2024-07-03 12:04:00 - Feat.: - Title: „Nákupná horúčka“ Slovákov: Dovezených áut u nás pribúda, predstavujú skryté riziká 02 - Modified: 2024-07-03 08:41:25 - Feat.: - Title: Namierené majú aj k nám. Spoznáte horúce automobilové novinky aj bez loga výrobcu? 03 - Modified: 2024-07-02 14:08:39 - Feat.: - Title: Expanzia čínskych značiek bude pokračovať. Do roku 2030 majú ovládnuť tretinu trhu 04 - Modified: 2024-07-02 12:10:13 - Feat.: - Title: V týchto krajinách si za parkovanie poriadne priplatíte. Ako je na tom s cenou Slovensko? 05 - Modified: 2024-07-02 09:00:03 - Feat.: - Title: Prvá jazda s maskovanou Škodou Elroq. V koncerne vlastne nemá žiadneho konkurenta
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
03. júl 2024 21:21