Značku MG oživili z kómy Šanghajci (Shanghai Automotive Industry Corporation - SAIC) a bol to šikovný ťah, teda priam geniálny. Krach pôvodného MG Roveru v polovici predpredchádzajúcej dekády ešte nie je tak dávny, aby na slávnu tradičnú značkuy publikum zabudlo.
MG s nádychom romantiky a svojrázom britskej automobilovej produkcie snáď nemôže vyvolávať negatívne reakcie. A koncernu SAIC sa podarilo dnešných zákazníkov presvedčiť, že MG dneška je vlastne pokračovanie celého pôvodného príbehu; že ich réžiu, produkciu aj obsadenie kompletne v podaní Číny netají, ale ani nezdôrazňuje.
A tak konzervatívni Briti, kam sa MG vrátilo v roku 2018, vlani kúpili vyše 80-tisíc čínskych modelov MG, to zodpovedá piatim percentám trhu. „MG je na britskom trhu najrýchlejšie rastúcou značkou v histórii,“ naparuje sa Guy Pigounakis, obchodný riaditeľ britského zastúpenia značky.
Pigounakis bol pred 30 rokmi pri tom, keď pôvodné MG uvádzalo na trh roadster MGB. Typický Angličan, ktorý si na 15 rokov, kedy bola značka v hibernácii, odskočil do Hyundaiu, nadšene rozpráva o histórii MG a podpore lorda Marcha, na ktorého panstve na slávnom festivale v Goodwoode automobilka oslávila storočie od svojho založenia a chváli sa teraz jednou z najrozsiahlejších dílerských sietí v Británii, píše iDNES.cz.
Vlani teda predalo MG „doma“ (myslené vo Veľkej Británii) cez 80-tisíc áut, v Európe to bolo ešte ďalších 166-tisíc kusov, dohromady štvrť milióna predajov uniklo značke iba o dvetisíc áut, takéto predaje dnes má v Európe Mazda; Nissan s Hondou závidia i spomínajú na zašlú slávu.
Zostáva vám 76% na dočítanie.