Seat si pre svoj obľúbený model Leon a jeho dlhšiu dvojičku Leon Sportstourer pripravil navonok skromný facelift. Kým koncernový súrodenci Volkswagen Golf a Škoda Octavia poukážu na modernizáciu už svojim zovňajškom, na Leone by ste vonkajšie zmeny hľadali márne.
Koncern ich Leonu umožnil, ale dostali sa iba jeho nabrúsenej verzii s logom Cupra na kapote. Španiela so zavedeným emblémom tak možno navonok označiť za akúsi cenzúrovanú verziu. Vylepšenia tak treba hľadať pod kapotou a tiež v interiéri. Trojvalec je preč, na jeho miesto nastupuje utlmený štvorvalec 1,5 TSi, dotykové plochy pod displejom konečne v noci svietia a na cestu si môžete posvietiť technológiou LED Matrix.
Hospodárske noviny dostali na test vozidlo vo vyhotovení Sportstourer s obľúbeným mild hybridom a vo výbave FR. Mohli sme si teda vyskúšať motorizáciu 1,5 eTSi s výkonom 150 koní a so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Ako modernizácia ovplyvnila jazdnú dynamiku a využitie infotainmentu?
Modernizácia? Navonok ani nie
Faceliftovaný Seat Leon sa navonok vôbec nezmenil. Teda aspoň pokiaľ ide o dizajn a rozmery. Novinka totiž môže byť vybavená LED Matrix svetlometmi so schopnosťou vyrezávania, navyše k týmto svetlometom získate aj dynamické smerovky, ale novú grafiku u nich neuvidíte.
Zostáva vám 89% na dočítanie.