StoryEditor

Vlajková loď od Škody exceluje komfortom i priestorom. Cena však mnohých nepoteší

23.09.2024, 14:20
  • Najväčšia škodovka so spaľovacím motorom pod kapotou sa dočkala úplne novej druhej generácie.
  • Škoda Kodiaq si drží titul vlajkovej lode, minimálne ak ide o zástupcov z ponuky bez čisto elektropohonu.
  • Aká je s najsilnejším naftovým agregátom? Aké sú jej prednosti a má vlastne nejaké negatíva?

Hoci úplne prvým SUV mladoboleslavskej značky Škoda Auto bola Trekka (vznikala a predávala sa na Novom Zélande), práve Kodiaq začal ako prvý oficiálne písať novodobú kapitolu automobilky v čase mimoriadne rýchlo rastúcej popularity segmentu športovo-úžitkových vozidiel. A skutočne úspešnú. Veď prvá generácia modelu Kodiaq sa spomedzi konkurentov radí k tým vôbec najpredávanejším. Z prvej generácie sa predalo viac ako 866-tisíc kúskov, u nás vyše 10 700 kusov.

Išlo o vydarený model, ktorý zaujal veľmi dobre zvládnutou ergonómiou interiéru, ponúkal skvelú vnútornú priestrannosť, mohol dokonca odviezť sedem cestujúcich a k tomu neodmysliteľne patril aj obrovský batožinový priestor. Jednoducho, ak ste hľadali urastené SUV pre väčšiu rodinu, toto mohol byť nepochybne vhodný adept. No a nová generácia chce na úspech predchodcu nadviazať. 

Či sa jej to podarí ukáže až čas, no potenciál na to má. Priestrannosť sa ešte zlepšila, ergonómia tiež a stále si môžete zaobstarať aj verziu s päť- či sedemmiestnym usporiadaním. Pochopiteľne, aj naďalej s ukážkovo vzdušným kufrom, kde nebude problém zbaliť sa na dovolenky. V redakčnom teste sme sa na druhú generáciu Škody Kodiaq pozreli bližšie, oplatí sa ísť do najvýkonnejšieho diesela? A má horúca novinka vlastne nejaké chyby?

Modernizácia padla vhod

Dizajnovo sa nová generácia nesie „na vlne“ predchodcu, hoci s mierne pozmenenými tvarmi prednej i zadnej časti. Predĺženú kapotu dopĺňa kolmejšia maska chladiča a prepracovaný nárazník. Svetlomety, stále rozdelené do dvoch segmentov, pracujú aj s LED Matrix technológiou novej generácie s ešte efektívnejším vyrezávaním protiidúcich áut. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-09 17:25:39 - Feat.: 1 - Title: Kráľovský priestor strieda pohodlie i úspora. Český kombík sme vyskúšali v ideálnej verzii 02 - Modified: 2024-08-27 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Škoda Superb Sleeper Edition​​: Obľúbený kombík dostal na rozlúčku takmer 500 koní 03 - Modified: 2024-08-30 10:01:20 - Feat.: 1 - Title: Škoda predstavila zrejme najatraktívnejší Superb. Vlajková loď dostala i podivný volant 04 - Modified: 2024-09-20 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Veľkého nájazdu kilometrov sa nebojte. Tieto autá vydržia jazdiť najdlhšie, ukazuje štúdia
01 - Modified: 2024-10-15 11:07:09 - Feat.: - Title: Elektrifikácia Škody viazne. Kombík je zatiaľ odložený, sedemmiestny obor mešká 02 - Modified: 2024-10-14 12:00:00 - Feat.: - Title: Rodinné auto za rozumnú cenu? Ford má skvelého adepta, no nechýbajú kompromisy 03 - Modified: 2024-10-14 09:00:00 - Feat.: - Title: Absurdné Porsche: Mark Zuckerberg nechal žene postaviť jedinečný Cayenne Minivan 04 - Modified: 2024-10-12 05:30:00 - Feat.: - Title: Čo sme očakávali, to sme aj dostali. Garmin priniesol najlepšie hodinky, ktoré ale nie sú pre každého 05 - Modified: 2024-10-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Sú zraniteľnejšie než myslíte. Moderné autá bolo možné ukradnúť i ovládať do pol minúty
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
15. október 2024 13:07