Keď sme v roku 2022 testovali urastaný americký Ford Explorer, boli sme nadšení. Uznávame, že rozhodne nejde o dokonalé auto a nájdu sa viaceré negatívne stránky (napríklad aj úsmevné riešenie koncoviek výfuku), no aj napriek výhradne plug-in hybridnému pohonu si viac ako päťmetrové SUV zachovalo svoju typickú „americkú auru“ aj v Európe.
Teraz sme za volant modelu Explorer usadli znova, no okrem označenia nemá s tým spred dvoch rokov nič spoločné. Ani auru, ani plug-in hybridný pohon a dokonca ani veľkosť. Novinka prišla o približne 50 centimetrov na dĺžke, v útrobách nájdeme plne elektrický pohon a aby toho nebolo málo, na mnohých miestach cítiť aj spriaznenosť s nemeckým gigantom VW. Dôvod? Náklady.
Nový Explorer stojí na platforme MEB od Volkswagenu a preberá aj niektoré riešenia známe z koncernových vozidiel. Radí sa pritom skôr do segmentu crossoverov, ktoré patria v dnešnej dobe medzi mimoriadne obľúbené voľby motoristov. Americká automobilka sa nedávno rozhodla uberať smerom transformácie zvučných mien na elektromobily, čo odštartovalo uvedenie Fordu Mustang Mach-E a spolu s novým Explorerom tento smer pokračuje i uvedením znovuzrodeného Fordu Capri.
Neskĺznime však k priamemu hĺbkovému porovnávaniu s pôvodným Explorerom, ak by totiž model nevyužíval totožné označenie, nikomu by to ani nenapadlo. Je to totiž kompletne iné vozidlo, s iným charakterom, vlastnosťami, prednosťami i dizajnom a cieli na diametrálne odlišný typ zákazníkov. Hoci uchmatnúť môže aj niektorých od svojho „predchodcu“.
Zostáva vám 85% na dočítanie.